Pressemelding -

Nyhet fra Brother – nye etikettskrivere med to forskjellige utskriftsteknologier

De typiske kundene for Brothers to nye profesjonelle etikettskrivere, TD4420TN og TD4520TN, er helsesektoren, lager, logistikk, detaljhandelen og næringsmiddelbransjen. Disse kan nå se frem til to allsidige nyheter, som kan skrive ut etiketter på to forskjellige måter.

Etikettskrivere bruker normalt én av to forskjellige teknologier til å skrive ut informasjon på, men nå tilbyr Brother to nye etikettskrivere som kan brukes til begge typer utskrift. Brukeren velger selv hvilken utskriftsmetode som er mest egnet til den aktuelle oppgaven.

De to nye Brother TD4420TN og TD4520TN kan arbeide både med direkte termisk utskrift og termooverføring. Den maksimale utskriftsbredden er på 108 mm for
TD4420TN og 105 mm for TD4520TN. Utskriftshastigheten for TD4420TN er
på 152 mm i sekundet og 127 mm i sekundet for TD4520TN.

De to utskriftsteknologiene dekker ulike behov, og derfor kan det være en fordel for profesjonelle brukere med forskjellige utskriftsoppgaver å ha begge utskriftsmetodene samlet i samme enhet. Da trenger de bare å skaffe seg én etikettskriver.

Skrivere med «direkte termisk utskrift» skriver ut etiketter ved hjelp av et termisk utskriftshode, noe som gjør tradisjonelle fargebånd og blekk helt overflødige samt sørger for mer økonomisk produksjon av etiketter.

Etiketten som brukes til «direkte termisk utskrift» har et varmefølsomt topplag. Det er best egnet til etiketter som bare trenger å holde i begrenset tid.

«Termooverføring» er derimot en teknologi der tydelig og holdbar trykkskrift brennes ned i etiketten. Det er dyrere, men man får til gjengjeld etiketter av høy kvalitet og med lengre holdbarhet.

Toppmodeller i en ny familie

TD4420TN og TD4520TN er de to nye toppmodellene i Brothers allsidige TD4-familie av profesjonelle etikettskrivere. Den har nå seks medlemmer med et bredt spenn i pris, funksjoner og bruksmuligheter.

«De nye TD4-skriverne har blitt godt mottatt på det nordiske markedet, fordi de leverer en fin kombinasjon av sterke funksjoner, solid design og en attraktiv pris. De to nye toppmodellene henvender seg til dem som vil ha det beste på markedet», forklarer Country Manager Geir Langedrag hos Brother Norge

Brother har lenge vært aktiv på det nordiske markedet for profesjonelle etikettskrivere, og det er nokså sannsynlig at virksomheter har en eller flere av de populære modellene stående rundt omkring i organisasjonen.

I detaljhandelen blir de f.eks. brukt til å merke næringsmidler med strekkoder samt informasjon om innhold, allergener og pris, og de er også fine å bruke til kvitteringer og kassalapper. På apoteker og sykehus skrives det gjerne ut etiketter til identifisering av pasientprøver og medisiner.

Brother TD4420TN

Brother TD4420TN er en kompakt etikettskriver for termooverføring som også kan brukes til direkte termisk utskrift. Den er derfor en av de mest fleksible etikettskriverne på markedet.

Skriveren fungerer både med USB, RS232C og kablet nettverk. Det kablede nettverkskortet gjør det enkelt for flere å dele på etikettskriveren, og med drivere til både Windows, Mac, Linux samt mange innebygde emuleringer kan etikettskriveren integreres med de fleste IT-systemer.

USB-pinnen i Brother TD4420TN gjør det mulig å koble sammen f.eks. en strekkodeleser, en elektronisk vekt eller et eksternt tastatur. Etikettskriveren kan dessuten utstyres med en kniv eller en egen enhet til automatisk etikettfjerning.

Brother TD4520TN

TD4520TN og TD4420TN er langt på vei like. Det gjelder f.eks. i grunnleggende teknologi, ekstern tilkobling, emuleringer og utvidelsesmuligheter. De er imidlertid forskjellige på områder som kan være viktige for bestemte kunder.

TD4520TN kan skrive ut i en oppløsning på opptil 300 dpi, der TD4420TN må «nøye seg» med 203 dpi. Til gjengjeld er TD4420TN raskere – 152 mm i sekundet mot 127 mm på TD4520TN. I tillegg kan utskriftsbreddene være opptil 108 mm på TD4420TN og 105 på TD4520TN.

Priser og levering

Brother TD4420TN koster kr. 5880,- eks. mva. (7350,- inkl. mva.)

Brother TD4520TN koster kr. 6880,- eks. mva. (8600,- inkl. mva).

Ytterligere informasjon

Send en e-post til salg@Brother.no

• Data, telekom, IT

• etikettskrivere