BT utvider ytterligere i regioner med høy vekst

Pressemelding  •  17-02-2012 10:11 CET

Investeringer i mennesker, infrastruktur, nettverk og tjenester som hjelper kundene med å utvide i Tyrkia, Midtøsten og Afrika

I dag kunngjorde BT en rekke initiativer som skal doble selskapets forretninger i Tyrkia, Midtøsten og Afrika. Globale selskaper som investerer i disse regionene samt lokale selskaper som utvider, vil nå støttes av profesjonelle servicespesialister. De vil også få tilgang til en fyldigere portefølje med innovative tjenester og kunne ta i bruk bredden og dybden i BTs nettverk.

Disse initiativene bygger på lignende programmer for Asia og Latin-Amerika, hvor ordremassen for de første ni månedene av inneværende finansår steg med 50 %.

Ifølge BTs undersøkelser, er det tilgjengelige markedet i Tyrkia, Midtøsten og Afrika verdt til sammen £5,4 milliarder i 2011[1].

BT betjener allerede ca. 600 større organisasjoner i regionen, inkludert mange av verdens ledende globale selskaper.

Jeff Kelly, CEO BT Global Services sier: «Mange av verdens store handelssentre ligger i Midtøsten og det er en region av stor betydning for mange av våre kunder. Det er et raskt voksende antall nye muligheter i regionen, og vi utvider nå fra vår base i De Forente Arabiske Emirater. Tyrkia er en sentral handelsmessig brobygger mellom Europa, Asia og Midtøsten og landets økonomi vokser raskt. Afrika sør for Sahara opplever for tiden kraftig vekst i en rekke land. Vi utvider vår nettverkskapasitet i denne regionen utover våre sterke Sør-Afrikanske tilstedeværelse. Vi har ambisjon om å betjene våre kunder der hvor de velger å dra. Vi ser også fremveksten av en ny generasjon med lokale selskaper i disse regionene som er ivrige etter å utvide globalt. Våre nye initiativer viser at når vi snakker om globale ambisjoner, så er det virkelig globale vi mener.

Som en del av det nye programmet vil BT ansette ca. 170 nye medarbeidere i de tre regionene, inkludert høyt utdannede profesjonelle servicespesialister som skal gi lokal support til kunder og tilby konsultasjon, integrasjon og driftede tjenester.

Kunder i regionen vil kunne få tilgang til et større utvalg av «intelligente» nettverkstjenester fra BT Connect-porteføljen. Lokale selskaper med globale ambisjoner vil dra nytte av BT Connects mulighet for å tilby tjenester i 197 land. Ved å utnytte denne infrastrukturen vil det lanseres nye tilbud i regionene som vil gi innovative nettverkbaserte IT-tjenester.

Nettverksrekkevidde og tilgangsalternativer er i ferd med å forbedres i Afrika sør for Sahara. Dette inkluderer de nylig kunngjorte internasjonale rutene til Sør-Afrika og en ny nettverksforbindelse mellom Cape Town og Johannesburg. Disse vil gjøre BT til den første globale operatøren med egen nettverksinfrastruktur i landet. Spesifikke samtrafikkavtaler med lokale partnere vil utvide BTs nettverksrekkevidde til Afrika sør for Sahara.

Tre nye nettverksnoder lanseres i Midtøsten, mens ytterligere samarbeid med lokale aktører i Tyrkia vil rulles ut.

Dagens kunngjøring er en del av et større investeringsprogram som støtter BTs globale strategi. Tidligere kunngjøringer inkluderer lignende programmer for Asia og Latin-Amerika, forbedringer i BTs globale portefølje og nettverkskapasiteter, investeringer i et høyt utdannet servicepersonale, og utviklingen av globale vertikaler som vil bedre betjeningen av multinasjonale kunder.

[1] Kilde : IDC - Middle East, Africa, and Turkey Top 10 Predictions, 2012

Merknad til redaktører BT i Midtøsten og Afrika

BT har drevet med direktesalg i Midtøsten og Afrika siden 1985. Selskapet leverer et av de mest avanserte og sikreste nettverkbaserte IT-tjenester til multinasjonale organisasjoner i regionen, og hjelper dem med å oppfylle deres driftskritiske krav. BT har også gjort det mulig for teletilbydere å oppnå deres konkurranse- og ekspansjonsmål. BT gjør forretning med mer enn 90 % av mobil- og fastlinjeutbydere i regionen.

Takket være det siste ekspansjonsprogrammet lanserer BT nye nettverkbaserte IT-tjenester i regionen, som dekker nøkkelområder som

-       BT Assure (sikkerhetstjenester innen sikre nettverk, forretningskontinuitet og identitets- og tilgangsstyring),

-       BT One (samlet kommunikasjontjenester som One managed IP telephony, One Voice MPLS og TDM, One Voice Anywhere, One Video, One Cloud),

-       BT Contact (kontaktsentre og kundeforholdshåndteringstjenester som Cloud Contact og Inbound Contact), og

-       BT Compute (driftseffektivitets IT-løsninger som BT On Demand Compute).

Sektorspesifikk kunnskap og tilbud vil rulles ut på en bredere basis i Midtøsten og Afrika, hvor fokus vil være global bank-, og finansvirksomheter, offentlig inkludert helsevesen FMCG, logistikk, produksjon og farmasi.

Hvis du har spørsmål kan du kontakte:

BT@bitepr.se

BT er en av verdens ledende leverandører av kommunikasjonstjenester og -løsninger, og betjener kunder i mer enn 170 land. Hovedaktivitetene inkluderer leveranse av globale nettverksbaserte IT-tjenester; lokale, nasjonale og internasjonale telekommunikasjonstjenester for selskapets kunder til bruk hjemme, på arbeid og på farten; bredbånd- og internettprodukter og -tjenester samt konvergerende fastlinje/mobile produkter og tjenester. BT består hovedsakelig av fire forretningsområder:  BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale og Openreach.

I finansåret som sluttet 31. mars 2011, var BT Groups inntekter £20 076 millioner med et resultat før skatt på £1 717 millioner.

British Telecommunications plc (BT) er et heleid datterselskap av BT Group plc og omfatter nesten alle forretninger og eiendeler i BT Group. BT Group plc er notert på børsene i London og New York. Gå til www.btplc.com hvis du vil ha mer informasjon

Kommentarer (0)