Burger King åpner i Fredrikstad

Pressemelding   •   jun 13, 2019 15:34 CEST

Veksten fortsetter for Burger King i Østfold. Nå er det planlagt åpning i Fredrikstad til høsten. – Dette blir en stor og moderne restaurant. Det meste er på plass. Alt vi trenger nå er den rette personen til å drive restauranten, sier administrerende direktør i Burger King, Rune Sandvik.

Burger King fortsetter veksten fra fjoråret. Så langt i år har de åpnet to restauranter. De skal åpne enda to før sommeren; Notodden og Vestby. Deretter følger Kristiansand, og så Fredrikstad i slutten av september.

- Vi gleder oss til å åpne i Fredrikstad. Det blir en stor restaurant med hjørnebeliggenhet på Stortorvet. Restauranten er på to etasjer og har sitteplass til 110 sultne gjester. Alt det praktiske er på plass, nå gjenstår det viktigste. Det er menneskene, sier Sandvik.

Burger Kings restauranter drives av selvstendige restaurantsjefer. De er daglige ledere som har ansvar for driften og alle sine medarbeidere.

- Vi kommer til å trenge cirka 30 medarbeidere til restauranten. Både heltid og deltid. I tillegg trenger vi en motivert og dyktig daglig leder til restauranten. Det er daglig leder som skal ansette sine egne medarbeidere, så det er viktig å få på plass denne personen først, sier Sandvik.

Stillingen som daglig leder på den nye Burger King i Fredrikstad er lyst ut her.

Restauranten skal åpne i et eksisterende bygg, men blir totalrenovert innvendig. Når den står ferdig er den kledd i Burger Kings mest moderne interiørstil. Den blir utstyr med både selvbetjeningskiosker, uteservering og lekerom.

Faktaboks
  • Adresse: Stortorvet 1c, 1607 Fredrikstad
  • Åpner i slutten av september 2019
  • Ca. 110 sitteplasser, på to etasjer
  • Selvbetjeningskiosker
  • Uteservering
  • Søker ca. 30 medarbeidere, samt én daglig leder
  • Byggherre er Jensen eiendom AS

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 137 i Sverige, 80 i Norge og 53 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebookog www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.