Burger King åpner ny restaurant i Lier

Pressemelding   •   apr 05, 2019 10:00 CEST

Illustrasjonsbilde Drive Thru

Den 5. april 2019 kl 07. 00 åpner Burger King ny restaurant i Lier. – Denne restauranten blir en viktige del av serveringstilbudet i Lier og Drammens-området, og vi gleder oss, sier daglig leder Ulrich Gantenberg i Burger King.

Restauranten er nummer 80 i Norge og får rundt 100 sitteplasser inne og et hyggelig lekeområde for barna. På vår - og sommerstid vil det også være et flott uteområde, der gjestene kan nyte maten sin utendørs. Restauranten ligger tett inntil en av Norges mest trafikkerte strekninger, E18 på Kjellstad ved Lierstranda, der bilene suser forbi døgnet rundt.

-Lier og Drammen er i rivende utvikling og er i ferd med å bli svært attraktive områder både for næringsliv og tilflyttere. Nye sykehus og veier dukker opp, og vi mener at området har et enormt vekstpotensial, sier Ulrich Gantenberg.

Vil ha mangfold. Med flere innflyttere i kommunen øker etterspørselen etter service-tilbud, og Burger King ansetter 30 nye medarbeidere.

-I Burger King er vi kjent for å ha en god og variert arbeidskultur med et stort mangfold av mennesker. Dette vil vi også ha i Lier. Det viktigste er at de brenner for god service, sier administrerende direktør Rune Sandvik i King Food AS.

Åpningstidene blir fra kl 07.00 til 24.00 og de ansatte vil fordele seg på hel og deltid.

-Vi rekrutterer lokalt og vi ønsker å ha et inkluderende arbeidsmiljø. Alle sammen er like mye verdt, uansett stillingsprosent. Flere av våre medarbeidere har sitt første møte med arbeidslivet i denne restauranten. Nå gleder vi oss til å komme i gang, forteller Gantenberg.

Moderne stil. Restauranten blir bygget i en nyere stil som gir et moderne utrykk med flere nye og tidsriktige løsninger. Interiørstilen er en av to retninger som Burger King bygger i nå om dagen. Den tiltalende stilen og gjennomtenkte variasjonen av sitteområder i restauranten, gir oss rom for å gi alle gjester som kommer på besøk en fin opplevelse, det være seg familier eller folk på farten sammen eller alene.

-I tillegg får restauranten betalingsautomater som gir gjestene våre en enkel og smidig bestillingsopplevelse. Vi ønsker også å bidra til miljøet og har blant annet kildesortering inne i restauranten. Å bidra positivt til miljøet er viktig for oss alle som jobber i Burger King - og for våre gjester, sier Sandvik.

For ytterligere informasjon kontakt:
Heidi Moss, Marketing Manager, Burger King Norway
Tel: + 47 930 100 06, e-post: heidi.moss@burgerking.no

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 137 i Sverige, 80 i Norge og 53 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.

Om Umoe Restaurants. Umoe Restaurants er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på rundt 4,7 milliarder kroner og 9000 medarbeidere fordelt på over 400 restauranter og kaféer i Skandinavia. Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, TGI Friday's og Blender som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly. I 2018 lanseres Leon som er fremtidens fast food restaurant. Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge. www.umoerestaurants.com