BURGER KING® åpner ny restaurant på Amfi Førde

Pressemelding   •   nov 28, 2016 09:39 CET

Illustrasjonsbilde

Den 30. november 2016, kl 10.00 åpner BURGER KING® ny restaurant på Amfi Førde som ligger i Sogn og Fjordane. Vi gleder oss til å friste alle her med den verdensberømte grillede Whopper® og mange andre kjente og kjære produkter fra Burger Kings® sortiment – 7 dager i uken!

Restauranten som blir nummer 53 i Norge, får 46 sitteplasser i tillegg til en Drive Thru som åpnes i vår. Restauranten ligger på Amfi Førde, som er det største kjøpesenteret mellom Bergen og Ålesund. Senteret ligger midt i sentrum av Førde. Åpningstidene er satt til mandag til lørdag 10-23 og søndag 12-23.

”Det er med stor glede at vi nå åpner vår restaurant nummer 53 i Norge på Amfi Førde, som også er vår første restaurant i Sogn og Fjordane. Vi er veldig fornøyde og stolte av restauranten, og ikke minst med å ha fått en daglig leder med mange års erfaring fra Burger King® til å drifte den. Daglig Leder Bahi Veerasingam er allerede daglig leder for to andre Burger King®-restauranter. Bahi, med hans team og solide driftserfaring, vil sørge for gode gjesteopplevelser ”, sier Administrerende Direktør i King Food AS Rune Sandvik.

Restauranten blir bygget i en stil, lik som alle andre nyåpninger og renovasjoner i kjeden om dagen – en stil som gir en moderne, varm og koselig atmosfære.

”Jeg og teamet mitt gleder oss stort til å åpne dørene på Burger King® Førde. Selv om jeg har erfaring fra Burger King® over mange år, er det spesielt spennende å starte en ny restaurant i Førde og den første i Sogn og Fjordane, og med det glede enda flere gjester.” sier daglig leder Bahi Veerasingam.

Restauranten vil ha rundt 20 medarbeidere totalt, fordelt på hel og deltid.

Bahi, sammen med driftssjef Martin Halvorsen har satt sammen et godt team som skal jobbe på Burger King® Førde. Teamet har hatt god opplæring på andre restauranter, for å være klare til den store åpningsdagen.

Om Burger King Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 121 i Sverige, 52 i Norge og 39 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no