BURGER KING® åpner ny restaurant på Amfi Vågsbygd

Pressemelding   •   nov 08, 2016 14:14 CET

Illustrasjonsbilde

Den 11. november 2016, kl 09.00 åpner BURGER KING® ny restaurant på Amfi Vågsbygd som ligger vest i Kristiansand kommune og i Kristiansands største bydel. Vi gleder oss til å friste alle her med den verdensberømte grillede Whopper® og mange andre kjente og kjære produkter fra Burger Kings® sortiment – 7 dager i uken!

Restauranten får 84 sitteplasser i tillegg til en hyggelig uteservering. Vi vil også ha et stort lekeland for barna. Åpningstidene er satt til mandag til lørdag 09 -22 og søndag 12-22.

”Det er med stor glede at vi nå åpner vår restaurant nummer 52 i Norge på Amfi Vågsbygd, som også er vår tredje restaurant i Kristiansand. Vi er veldig fornøyde og stolte av restauranten, og ikke minst med å ha fått en daglig leder med mange års erfaring fra Burger King® til å drifte den. Daglig Leder Gry Kartbråten har tilsammen 6 års erfaring fra Burger King® på Sørlandssenteret og i Sørlandsparken. Gry, med hennes team og solide driftserfaring, vil sørge for gode gjesteopplevelser ”, sier Administrerende Direktør i King Food AS Rune Sandvik.

Restauranten blir bygget i en stil, lik som alle andre nyåpninger og renovasjoner i kjeden om dagen – en stil som gir en moderne, varm og koselig atmosfære.

”Jeg og teamet mitt gleder oss stort til å åpne dørene på Burger King® Vågsbygd. Selv om jeg har erfaring fra Burger King® over mange år, er det spesielt spennende å starte en ny restaurant i Kristiansand og med det glede enda flere gjester.” sier daglig leder Gry Kartbråten.

Restauranten vil ha rundt 20 medarbeidere totalt, fordelt på hel og deltid.

Gry, sammen med driftssjef Martin Halvorsen har satt sammen et godt team som skal jobbe på Burger King® Vågsbygd. Teamet har hatt god opplæring på andre restauranter, for å være klare til den store åpningsdagen.

For ytterligere informasjon kontakt:

Ole Erik Samseth, Marketing & Communications Director, Burger King Scandinavia

Tel: + 47 907 820 65, e-post: ole.erik.samseth@burgerking.no

Om Burger King Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 119 i Sverige, 51 i Norge og 39 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no