BURGER KING® åpner ny restaurant på Slependen i Asker

Pressemelding   •   mar 07, 2018 12:30 CET

Illustrasjonsbilde 20/20 Prime. Fotograf: Glenn Meling

Den 9. mars 2018 kl. 10:00 åpner BURGER KING® ny restaurant på Slependen i Asker kommune. Vi gleder oss til å friste enda flere med den verdensberømte grillede Whopper® og mange andre kjente og kjære produkter fra Burger Kings® sortiment – 7 dager i uken!

Restauranten har 65 sitteplasser inne og et stort fint lekerom for barna. Restauranten ligger i samme bygg som Meny på Slependen ca 15 km fra Oslo og i nærheten av IKEA. Åpningstidene er satt til mandag til fredag klokken 10-23 lørdag 10-21 søndag 12-21.

”Det er med stor glede at vi nå åpner vår restaurant nummer 68 i Norge på Slependen. Vi er veldig fornøyde og stolte av restauranten, og ikke minst med å ha fått et dyktig team til å styre den. De vil sørge for gode gjesteopplevelser ”, sier Administrerende Direktør i King Food AS Rune Sandvik.

Restauranten blir bygget i en helt ny stil – en stil som gir en moderne, varm og koselig atmosfære. Vi har også utrustet restauranten med betalingsautomater som gir gjestene våre en enkel og smidig bestilling – og betalings-opplevelse.

Hitham Enwia, som har flere års erfaring etter å ha driftet Burger King® Sandvika, skal drive begge restaurantene videre og sier følgende om nyåpningen: ”Jeg og teamet mitt gleder oss stort til å åpne dørene på Burger King® Slependen. Selv om jeg har jobbet i Burger King® flere år, er det spesielt spennende å starte en ny restaurant her, og med det glede enda flere gjester.”

Restauranten vil ha rundt 20 medarbeidere totalt, fordelt på hel og deltid. Noen vil komme fra Sandvika, mens andre er nye tilskudd til teamet.

Hitham, sammen med driftssjef Fredrik Pay har satt sammen et godt team som skal jobbe på Burger King® Slependen. Teamet har hatt god opplæring på andre restauranter, for å være klare til den store åpningsdagen.

For ytterligere informasjon kontakt:Heidi Moss, Marketing Manager, Burger King Norway

Tel: + 47 930 10006, e-post: heidi.moss@burgerking.no

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 129 i Sverige, 68 i Norge og 46 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.

Om Umoe Restaurants.Umoe Restaurants er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på rundt 4,7 milliarder kroner og 9000 medarbeidere fordelt på over 400 restauranter og kaféer i Skandinavia. Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, TGI Friday's og Blender som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly. I 2018 lanseres Leon som er fremtidens fast food restaurant. Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge. www.umoerestaurants.com