BURGER KING® åpner restaurant på Tista senter i Halden

Pressemelding   •   mar 21, 2018 14:34 CET

Illustrasjonsbilde 20/20 Prime. Fotograf: Glenn Meling

Den 22. mars 2018 kl. 10:00 åpner BURGER KING® ny restaurant på Tista kjøpesenter i Halden kommune. Vi gleder oss til å friste enda flere med den verdensberømte grillede Whopper® og mange andre kjente og kjære produkter fra Burger Kings® sortiment – 7 dager i uken!

Restauranten har 78 sitteplasser inne og et stort fint lekerom for barna. Restauranten ligger på Tista kjøpesenter og åpningstidene er satt til mandag til torsdag klokken 10:00-23:00, fredag og lørdag 10:00- 03:00 og søndag 11:30-23:00

”Det er med stor glede at vi nå åpner vår restaurant nummer 69 i Norge og i dette tilfellet Halden. Vi er veldig fornøyde og stolte av restauranten, og ikke minst med å ha fått et dyktig team til å styre den. De vil sørge for gode gjesteopplevelser ”, sier Administrerende Direktør i King Food AS Rune Sandvik.

Restauranten blir bygget i en helt ny stil – en stil som gir en moderne, varm og koselig atmosfære. Vi har også utrustet restauranten med betalingsautomater som gir gjestene våre en enkel og smidig bestilling – og betalingsopplevelse.

Thomas Næss, som har flere års erfaring etter å ha driftet Burger King® på Vestby skal drive begge restaurantene inntil videre og han sier følgende om nyåpningen: ”Teamet mitt og jeg gleder oss stort til å gjenåpne Burger King® sine dører i Halden. Selv har jeg jobbet i Burger King® i flere år, og det er med ydmykhet og stolthet at jeg nå er en del av denne nyåpningen. Jeg ønsker alle nye og tidligere gjester velkommen til Burger King i Halden”

Restauranten vil ha rundt 25 medarbeidere totalt, fordelt på hel og deltid.

Thomas Næss, sammen med driftssjef Øyvind Christiansen har satt sammen et godt team som skal jobbe på Burger King® i Halden. Teamet har hatt god opplæring på avdelingen på Vestby slik at de er klare til den store åpningsdagen.

For ytterligere informasjon kontakt:Heidi Moss, Marketing Manager, Burger King Norway Tel: + 47 930 10006, e-post: heidi.moss@burgerking.no

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 129 i Sverige, 69 i Norge og 47 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.

Om Umoe Restaurants.Umoe Restaurants er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på rundt 4,7 milliarder kroner og 9000 medarbeidere fordelt på over 400 restauranter og kaféer i Skandinavia. Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, TGI Friday's og Blender som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly. I 2018 lanseres Leon som er fremtidens fast food restaurant. Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge. www.umoerestaurants.com