BURGER KING® åpner sin første restaurant på Telemarksporten i Porsgrunn.

Pressemelding   •   feb 23, 2016 09:00 CET

Restauranten har en sentral plassering, er på 450 kvadratmeter og får 110 sitteplasser inne, samt stor uteservering sommerstid. Åpningstidene er satt til mandag til lørdag 10 -23 og søndag 12-23.

”Det er med stor glede at vi nå endelig åpner restaurant i Telemark, etter å ha jobbet med dette området i lang tid. Vi er veldig fornøyde og stolte av restauranten, og ikke minst med å ha fått på plass et flott team til å drive restauranten. ”, sier Administrerende Direktør i King Food AS Rune Sandvik.

Vi har gjennomført en større oppgradering av bygget innvending, inkludert kjøkken og håper at dette vil falle i smak når vi åpner dørene og kan ønske velkommen til Burger King Telemarksporten.

”Jeg gleder meg mye til å åpne Telemarks første Burger King på Telemarksporten fredag 26. Februar kl 10.00. Det er alltid spennende å starte en ny restaurant på et nytt sted.” sier Daglig Leder Espen Sørvik.

Restauranten vil ha ca 30 medarbeidere, fordelt på hel og deltid.

Hele teamet har nå vært rundt på opplæring i andre restauranter, og er i disse dager i ferd med å finjustere alt utstyr og trening i egen restaurant, slik at alt skal stå klart til å ta imot gjester mot slutten av uken.

Om Burger King Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i over 100 land, hvorav 95 i Sverige, 35 i Norge og 34 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no