BURGER KING® inntar landeveien med seks restauranter i 2018/2019

Pressemelding   •   jan 23, 2018 11:20 CET

Illustrasjonsbilde

Ved årsskiftet vil Burger King kunne friste enda flere gjester med en nygrillet Whopper® og mye annet godt fra menyen. Burger King fortsetter sin sterke norske ekspansjon og skal etablere seks nye restauranter, som vil ligge på samme sted der det i dag drives veikro. Disse vil åpnes i 2018 og 2019. I tillegg ser Burger King på muligheten for å bygge en ny restaurant i Rygge.

Burger Kings norske driftsselskap, King Food AS,kan i dag bekrefte å ha signert en avtale med Veikroer Eiendom om å åpne seks nye Burger King-restauranter i årsskiftet 2018/2019. I tillegg innebærer avtalen å se på muligheten for nybygging av et helt nytt restaurantbygg ved Storebaug på E6 i Rygge.

Det er på lokasjonene der Marché i dag driver i Lier, Holmestrand, Kløfta, Vestby, Solli og Lillehammer Burger King vil etablere seg. Marché er for tiden i prosess om avvikling. King Foods avtale med Veikroer Eiendom er inngått uavhengig av denne prosessen.

Alle seks restaurantene har svært sterke og strategisk viktige beliggenheter langs norske veier.

- Denne avtalen innebærer at vi forsterker vår tilstedeværelse kraftig langs norske veier og øker antall Drive Thru-restauranter betraktelig. For oss er det svært positivt, strategisk riktig og ikke minst spennende. Vi ser et stort marked for rask og god kvalitetsmat som ikke dekkes av dagens veikroer eller bensinstasjoner, sier administrerende direktør i King Food AS, Rune Sandvik.

Videre forteller Sandvik at kjeden, som har hatt høy etableringstakt de siste årene, er spesielt glad for at denne muligheten har åpnet seg. Etableringene vil kreve store investeringer, og et godt team er allerede på plass for å lede prosessen.

Målsetningen er at alle syv restaurantene vil bli Drive-Thru restauranter og at flere vil ha åpnet for drift ved årsskiftet 2018/2019.

Topp moderne restauranter
- Veikroer Eiendom AS er meget fornøyd med avtalen, sier Daglig Leder i Veikroer Eiendom AS Hans Anton Nilsen.

- Vi ser frem til et langsiktig og godt samarbeid med en solid og spennende aktør som King Food AS. Deres ønske om å satse enda tyngre langs veiene tror vi vil gi et betydelig løft for markedet for veimat på Østlandet. Med etablering på godt synlige og etablerte lokasjoner vil Burger King bli lagt merke til, sier Nilsen videre.

Når vi er klare for åpning vil restaurantene framstå som innbydende og moderne. Restaurantene bygges i et flott og tidsriktig design der interiøret, så vel som smidige løsninger for effektivitet som selvbetjenings-automater, vil sørge for at gjestene vil kunne nyte deilig mat i flotte omgivelser.

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land, hvorav 129 i Sverige, 67 i Norge og 46 i Danmark. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.

Om Umoe Restaurants.Umoe Restaurants er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på rundt 4,7 milliarder kroner og 9000 medarbeidere fordelt på over 400 restauranter og kaféer i Skandinavia. Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, TGI Friday's og Blender som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly. I 2018 lanseres Leon som er fremtidens fast food restaurant. Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge. www.umoerestaurants.com