Foto: Burger King

Endelig kan du få Whopper levert på døra

Burger King har inngått samarbeid med foodora. Nå kan du få din favorittmat fra Burger King levert hjem i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Sandnes, Lillestrøm, Lørenskog og Strømmen.

Hjemlevering er nyeste tilskudd til Burger Kings store satsing i Norge. Burgerkjeden er i god vekst over hele landet. Viktige satsingsområder er Drive-Thru, ladestasjoner til elbil, grønne alternativer på menyen og selvbetjeningskiosker.

- Vi er svært stolte av å kunne lansere vår første hjemleveringstjeneste i Norge, med foodora. I første omgang åpner vi for hjemlevering i de største byene. Men dette er bare første steg. Tjenester som foodora er i vinden om dagen, og det er Burger King også. Nå kan vi være tilgjengelig for enda flere gjester. Jeg tror dette blir en god match, sier administrerende direktør i Burger King Norge, Rune Sandvik.

Foodora har blitt en veldig populær hjemleveringstjeneste, og har de siste månedene utvidet tjenesten til flere nye byer. De er fornøyde med å få Burger King med på laget.

- Stadig flere oppdager hvor lettvint og praktisk det er å bestille mat fra sin favorittrestaurant på døren. Burger King er helt klart manges favoritt, og det var derfor et naturlig valg for oss da vi fikk muligheten til å inngå et samarbeid med dem, sier driftsdirektør Benjamin Dale i foodora.

Alle produkter som egner seg for hjemlevering vil bli gjort tilgjengelig via foodoras bestillingstjeneste på app og på nett. Produktene kan bestilles hver for seg, eller som meny. I tillegg har Burger King valgt å benytte boksbrus med foodora-bestillinger, fordi dette egner seg best til hjemlevering.

- Vi gleder oss til å kunne levere flammegrillet Whopper, Veggie King og en rekke andre gode måltider hjem til folk. Vi har fått utviklet en egen pommes frites som beholder sprøheten og egner seg bedre til hjemlevering. Jeg tror dette vil bli en suksess, forteller Sandvik.

RESTAURANTER MED HJEMLEVERING

Lørenskog:
Burger King Triaden
Burger King Metro

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 83 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.

Om foodora foodora er datterselskap av Delivery Hero, et av verdens ledende online matleveringsselskaper, med hovedkontor i Berlin. foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste tre årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra rundt 1000 restauranter i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Trondheim, Tromsø, Drammen, Lillestrøm og Fredrikstad. I tillegg lanserte de i august 2018 plattformen til et utvidet område rundt storbyene, der restaurantene selv står for leveransen.