Sniktitt på det nye biblioteket

Nyhet   •   jan 04, 2018 09:19 CET

HEMMELIG ENN SÅ LENGE: En sniktitt inn i biblioteket på Stovner senter, men bare en sniktitt...

Deichman Stovner gjenåpner fredag 12. januar klokken 12. Denne gangen er biblioteket lokalisert inne på Stovner senter, bare et steinkast unna der det lå før.

Det er ikke bare lokasjonen som er ny. Dette biblioteket er helt unikt med en ny måte å tenke design rundt bøkene på.
– Det nye biblioteket på Stovner er sentralt plassert i plan 3 i Stovner senter. Her kan du møte andre, være med på aktiviteter, delta på et foredrag, bidra i en debatt eller bare kose deg med en kaffe og en avis i gode myke møbler. Bibliotek har en sosial profil, der vi håper befolkningen på Stovner vil trives og gjøre biblioteket til sitt eget, forteller biblioteksjef Eli Sætre Follerås.

Det er byrådsleder Raymond Johansen som skal klippe snoren og åpne døren, og det vil bli musikkinnslag og taler. Biblioteket er også meråpent, det vil si at det er åpent mellom klokken 7 og 23. Alt du trenger å gjøre for å få tilgang er å oppgradere Deichmankortet ditt i betjent åpningstid.
– I meråpen tid vil det bli gode muligheter for lag og organisasjoner til å møtes både formelt og uformelt, sier Sætre Follerås.