“Fagfeltet og forskningen er grunnmuren vår”

Nyhet   •   mai 20, 2019 12:00 CEST

Nylig var det fagsamling for alle ansatte og samarbeidspartnere ved Calanus Helse AS på Sortland. På foredragslista stod velrenommerte forskere og fagfolk med stor kunnskap om og begeistring for den lille hoppekrepsen raudåte.

Forsker og instituttleder ved Institutt for medisinsk biologi ved UiT, Terje Larsen, forsker og professor i mikrobiologi, æresdoktor ved UiT, Jan Raa og forsker, marinbiolog og grunnlegger av morselskapet Calanus AS, Kurt Tande fortalte om raudåta og dens egenskaper under fagsamlinga. Larsen, Raa og Tande fortalte engasjert om forskningsresultater og framtidige studier som inkluderer raudåteolje. Det har vært gjort innovativ forskning på raudåta i en årrekke og den lille hoppekrepsen er fremdeles under forskernes entusiastiske lupe. Det er god grunn til å holde seg oppdatert.

“Fagfeltet og forskningen er grunnmuren vår”, sier daglig leder i Calanus Helse AS, Henrik Rødsand. “Den gode dialogen med vitenskapelige rådgivere, forskere og fagfolk gir oss både kunnskap, engasjement og trygghet på at vi leverer et godt produkt til kundene våre.”

Foruten jevnlig dialog med forskningen, har Calanus Helse AS også et faglig team med seg i den daglige driften bestående av lege, farmasøyt og marinbiolog. “Den faglige oppdateringen setter oss også i stand til å gi god service til kundene våre og gi gode og kunnskapsbaserte svar når de lurer på noe,” avslutter Rødsand.