Canon fornyer projektorutvalget med innovative installasjonsmodeller med høy lysstyrke og kvalitet

Pressemelding   •   jan 30, 2018 10:00 CET

Oslo, 30. januar – Canon lanserer i dag et utvalg banebrytende LCOS-projektorer med modernisert, kompakt design, høy lysstyrke og WUXGA-oppløsning. Lampebaserte Canon XEED WUX7500, XEED WUX6700 og XEED WUX5800, og laserbaserte Canon XEED WUX7000Z, XEED WUX5800Z og XEED WUX6600Z er modeller med høy lysstyrke og oppløsning utviklet for systemintegratorer. De nye projektorene er kompatible med seks motordrevne objektiver, inkludert nye RS-SL06UW med høy oppløsning og lav forvrenging, og byr på fleksible installasjonsmuligheter i alt fra trange steder til store auditorier.

Imponerende høy lysstyrke og enestående farger

Canons innovative lampebaserte projektorer leveres med 5800, 6700 og 7500 lumen, mens lasermodellene har henholdsvis 5800, 6600 og 7000 lumen. Alle modellene leverer lyssterk projeksjon takket være det nydesignede optiske systemet AISYS 4.2 med forbedret optisk konstruksjon og teknologi med reflekterende LCOS-paneler. Høykvalitets LCOS-panel har så å si ingen mellomrom mellom pikslene.Dette sikrer projeksjon av et detaljert bilde uten ‘rutenetteffekt’, et fenomen som kan oppstå med tradisjonelle LCD-projektorer. Takket være det aller siste innen optiske systemer og grensesnitt får du projeksjon av høy kvalitet selv i store, spesialtilpassede installasjoner som i museer og på arrangementer.

XEED WUX7500, XEED WUX6700 og XEED WUX5800har kontrastforhold på 2000:1, mens XEED WUX7000Z, XEED WUX5800Z og XEED WUX6600Z har kontrastforhold på 4000:1, pluss dynamisk kontrast på 20 000. Dette i tillegg til sRGB-fargerom, gir en enda bedre betraktningsopplevelse med rikere farger og dypere sort.

Alle modellene har prosessor som er kraftig nok til å levere bildebehandling av høy kvalitet og førsteklasses presisjon. Et godt eksempel på dette er muligheten til å vise røntgenbilder i medisinsk undervisning ved hjelp av DICOM-simuleringsmodusen[i], som er kompatibel med DICOM 14-standardene for medisinsk undervisning.

Enkel installasjon og bruk

Den nye projektordesignen er kraftig og solid og byr på klasseledende spesifikasjoner. Lasermodellene har Canons minste og letteste chassis hittil. Det gir enklere installasjon på steder der det er trangt om plassen eller vanskelig å komme til og åpner for nye projeksjonsmuligheter. Hvis projektoren ikke kan plasseres midt foran lerretet, sørger Canons keystone-korreksjon i fire hjørner for at bildet justeres perfekt. Den store linseforskyvningen gjør det mulig å justere bildet uten å måtte vippe eller flytte projektoren, noe som igjen gir enklere installasjon. Takket være funksjonen for kantjustering er det mulig å vise bilder fra flere projektorer med riktig pikselplassering og nøyaktighet – perfekt når det er behov for flere projektorer for å skape en optimal utstillingsopplevelse. Høyere grad av varmebestandighet betyr at projektorene er konstruert for å vare lenger, noe som gjør dem til et utmerket valg i mer permanente installasjoner, for eksempel museumsutstillinger eller i undervisningsmiljøer. Projektorene har sanntidsklokke slik at det er mulig å programmere projeksjon på bestemte tidspunkt på ukentlig eller daglig basis. Med mulighet til å velge ytterligere fem datoalternativer for forhåndsdefinerte tidsplaner, er dette en uunnværlig funksjon innen digital skilting.

Video-, lyd- og kontrollsignaler kan overføres til projektorene over lengre avstander via én enkelt CAT6-kabel takket være HDBaseT – en standard for langdistanseoverføring. DVI-, HDMI- og DP-innganger sørger for et fleksibelt digitalt grensesnitt, noe som gir støtte for et større spekter av digitale video- og datamaskinkilder. Du kan for eksempel bruke den innebygde bilde-i-bilde-funksjonaliteten til videokonferanser. Med denne funksjonen kan du koble en digital kilde til DVI-inngangen og en til HDMI-inngangen for perfekt projeksjon på lerretet.

Det nye RS-SL06UW-objektivet med superhøy oppløsning og ultralav forvrenging er et av seks motordrevne objektiver som leveres til de nye projektormodellene. Disse objektivene som spenner fra ultravidvinkel til ultralang zoom, åpner for nye installasjonsmuligheter. RS-SL06UW har kort projeksjonsavstand på 0,54:1 og stor linseforskyvning på -15 / +75 %, samtidig som bildegeometrien opprettholdes. For projeksjon på hvelvede flater sørger objektivets funksjon for kantfokus for riktig fokus i hele bildeområdet, mens den høye dybdeskarpheten opprettholder fokus selv på ujevne flater. Hvert objektiv gir suveren skarphet i hele zoomområdet med minimalt tap av lysstyrke, mens den innebygde mikrodatamaskinen sikrer høy ytelse. Takket være en spesialdesignet tapp er det også enkelt å skifte objektiv.

Projektorene er utstyrt med en rekke funksjoner som gir enkelt vedlikehold, for eksempel enkel tilgang til utskiftbare deler. Lampen i XEED WUX7500, XEED WUX6700 og XEED WUX5800nås via baksiden på chassiset, slik at den enkelt kan byttes uten demontering. Du får også tilgang til luftfilteret uten noen form for spesialverktøy. Laserlyset i XEED WUX7000Z, XEED WUX5800Z og XEED WUX6600Z krever ikke kjøling slik som en lampe, og det betyr at du har flere plasseringsmuligheter, blant annet på høykant, noe som er ideelt til digital skilting.

Kostnads- og energieffektiv

Disse lyssterke modellene bruker vesentlig mindre strøm enn andre produkter i samme klasse – kun 0,073 watt per lumen under projeksjon og kun 0,3 watt i standby. Økomodus gir klasseledende energieffektivitet under bruk og i standby, noe som bidrar til lavere driftskostnader. Disse funksjonene gjør projektorene til en utmerket løsning for utdanningsinstitusjoner med begrenset budsjett. Laserprojektorene har blå laserdioder og gule fosforlyskilder som eliminerer behovet for hyppige lampeskift. Projektorene gir 20 000 timer vedlikeholdsfri bruk, noe som igjen reduserer eierkostnadene.

Wi-Fi lar deg administrere og styre projektorene fra iOS-enheter ved hjelp av den nye appen Canon Projector Service Tool. Dette var tidligere kun mulig via kablet LAN, men med den nye appen kan brukerne spare tid med ulike kontrollfunksjoner og en prosedyre for feilrapportering og problemløsning. Dermed kan brukerne løse problemer selv og redusere behovet for vedlikehold.

Nøkkelfunksjoner XEED WUX7500, XEED WUX6700 og XEED WUX5800:

• Høy lysstyrke i hele zoomområdet
  • Høy bildekvalitet
  • Gratis lampeutskiftning i tre år
  • Kompatible med seks motordrevne utskiftbare objektiver
  • Flere tilkoblingsmuligheter
  • Enkel installasjon og vedlikehold

Nøkkelfunksjoner XEED WUX7000Z, XEED WUX5800Z og XEED WUX6600Z:

• Lave eierkostnader
  • 5 års garanti
  • Høy bildekvalitet
  • Høy lysstyrke i hele zoomområdet
  • Kompatible med seks motordrevne utskiftbare objektiver
  • Enkel installasjon og vedlikehold

Nøkkelfunksjoner RS-SL06UW:

Ekstremt høy oppløsning

Ultralav forvrenging

Kort projeksjonsavstand på 0,54:1

Stor linseforskyvning -15 / +75 %

Kantfokusfunksjon for nøyaktighet

[i] Kompatibel med DICOM 14, men ikke godkjent for bruk i diagnostisering

Canon Norge har rundt 350 medarbeidere og er representert ved 12 salgskontorer, derav 8 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger på Holmlia i Oslo.