Kom tettere på motivet – Canon lanserer nye EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Pressemelding   •   aug 22, 2013 06:29 CEST

Oslo, 22. august 2013 – Canon lanserer i dag EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STMsom inngår i Canons ledende EF-objektivserie. Nye EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STMer kompakt, lett og allsidig og har ekstremt fleksibel brennvidde fra 55 til 250 mm – perfekt for fotografer som ønsker å komme tettere innpå favorittmotivene. Den nye modellen er den første EF-S-telezoomen som kan skilte med Canons avanserte STM-teknologi og 3,5-trinns optisk bildestabilisator, som gir enestående stillbilder og høy filmkvalitet i hele zoomområdet.

Suveren bildekvalitet hele veien

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM er et ideelt objektiv for fotografer som ønsker å utvide utstyrspakken med ekstra rekkevidde. Med objektivets store zoomrekkevidde er det mulig å forevige en rekke sitasjoner og motivtyper. Portrettbilder tas med 55 mm, mer fjerntliggende naturmotiver med 250 mm. Begge kan tas med samme objektiv.

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM er utstyrt med Canons avanserte trinnmotorteknologi (STM) som sørger for høy autofokusytelse ved fotografering samt jevn og tilnærmet lydløs autofokus ved filmopptak på kompatible kameraer. STM-teknologien sikrer jevn, kontinuerlig fokusering når du filmer motiver som beveger seg, i tillegg til jevne og naturlige fokusoverganger når du skifter fokus fra et motiv til et annet. Du kan også ta opp lyd i høy kvalitet for filmene, uten forstyrrende støy fra objektivet, takket være den nærmest lydløse STM-fokusmekanismen.

Optikkteknologi i verdensklasse og profesjonell design

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM har en ny design som rommer Canons bransjeledende teknologi for optisk bildestabilisering. Det gir deg 3,5-trinns fordel i forhold til modeller uten optisk bildestabilisator og motvirker effekten av eventuelle kamerabevegelser, noe som gjør det enkelt å ta skarpe, iøynefallende bilder i alle opptaksforhold.

Objektivets nye konstruksjon består av 15 elementer ordnet i 12 grupper med forbedret nærgrense på kun 0,85 cm i hele zoomområdet. En elektromagnetisk blender med sirkulær blenderåpning gir deg presis kontroll over blenderen og flott bakgrunnsuskarphet, mens et UD-linseelement motvirker kromatisk avvik og sikrer at du får naturtro bilder som er like skarpe og klare som det øyet oppfatter.  Canons optimaliserte Super Spectra-belegg minimerer interne reflekser samt skygger og lysflekker i bildene.

Det nydesignede objektivet har frontlinse som ikke roterer, noe som sikrer ensartet resultat når du bruker filter på objektivet. Med en vekt på kun 375 gram er EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS ekstremt lett og kompakt og enkelt å ta med seg på ferie eller familiebegivenheter.

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM – nøkkelfunksjoner:

·  Kompakt, lett telezoomobjektiv

·  Bildestabilisator motvirker uskarphet som skyldes kamerabevegelser

·  STM-teknologi for jevn, stille fokusering

·  Minste fokusavstand på 0,85 m

·  UD-linseelement av høy kvalitet

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS har salgsstartultimo september i og anbefalt utsalgspris inkl. mva er 2.990,-.

Bakgrunnsdata om Canon

Canon Inc. er et verdensomspennende konsern med over 160 000 ansatte. Med et lidenskapelig forhold til bilder, har Canon etablert seg som ledende innen bildekommunikasjon og dokumenthåndtering for konsumenter, kontor- og produksjonsmiljøer. Canons produkter strekker seg fra kompakt- og speilreflekskameraer, til produkter innen kringkasting og medisin, samt multifunksjonsskrivere og produksjonssystemer – i tillegg til en rekke verdiøkende tjenester.

Canon Norge har rundt 320 medarbeidere og er representert ved 13 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger på Holmlia i Oslo.