Innovasjonssenteret som nå åpner dørene i Stockholm skal hjelpe virksomheter med både raskere og smartere digital transformasjon

Capgemini åpner et nordisk innovasjonssenter

Capgemini åpner idag sitt innovasjonssenter Applied Innovation Exchange (AIE) i Stockholm. Den svenske hovedstaden kommer på andre plass i Europa, etter London, når det gjelder å støtte digitale start-ups.[1] For å utnytte denne unike posisjonen kommer innovasjonssenteret i Stockholm til å tilby et økosystem på tvers av start-ups, næringsliv og akademia, og gjøre det mulig for bedriftsledere og gründere å danne nye partnerskap og transformere virksomhetene sine. Innovasjonssenteret er en del av Capgeminis globale plattform for AIE og vil være et digitalt transformasjonssentrum, ikke bare for virksomheter i Norden, men også for virksomheter fra hele verden. Fra tidligere har Capgemini 11 innovasjonssentre rundt om i verden.

"Capgeminis beslutning om å åpne det 12. Applied Innovation Exchange i Stockholm bekrefter det vi ser: Bedrifter fra hele Skandinavia er på utkikk etter en sterk samarbeidspartner for å muliggjøre digital transformasjon som kan gi dem tilgang til et økosystem med oppstartsvirksomheter, teknologipartnere og relevant erfaring innen områder som for eksempel robotteknikk, blokkjede og digitalisering», sier Anil Agarwal, administrerende direktør, Capgemini Norge og Sverige. "Nå har vi et fysisk sted der vi skal legge til rette for nettverksbygging, nye partnerskap, idéer og forretningsmodeller for å hjelpe kundene våre med å oppnå konkurransefortrinn og vekst"

Analytikerfirmaet IDC anbefaler både bedrifter og tjenesteleverandører å utnytte det teknologiske start-up miljøet som en viktig del av den digitale økonomien[2]. Capgemini spiller en avgjørende rolle i å hjelpe kundene sine med å oppnå sine forretningsmål ved å fungere som megler og støtte i utviklingen av løsninger i samarbeid med start-ups.

Lanny Cohen, global leder for innovasjon i Capgemini sier, "Vi mener at innovasjon ikke er tilfeldig og vårt nye AIE i Stockholm inngår i en global plattform dedikert til å planlegge, håndtere og måle innovasjon som et fag og sikre forretningsverdi for kundene våre. Vi introduserte Applied Innovation som et rammeverk for å kunne utforske, prøve og teste områder innen en virksomhet for å kunne løse kundenes utfordringer. AIE bruker en svært strukturert tilnærming for å korte ned prosessen mest mulig fra idé til gjennomføring. Det å jobbe med troverdige start-ups er en viktig del av innovasjonsprosessen. Utover samarbeid med start-ups, fungerer også AIE plattformen som en inngangsport til et globalt økosystem innen siste nytt av idéer, teknologi og erfaringer.»

Capgeminis virksomhet i Norden er i vekst, spesielt innen skytjenester og digital transformasjon. Det nye innovasjonssenteret vil bygge på denne styrken og den omfattende bransjeekspertisen man har opparbeidet for å gi råd om strategi og hjelpe med digitaliseringen og ny teknologi. Capgeminis AIE i Stockholm vil fungere som en møteplass for innovasjon, banebrytende universitetsforskning og tech start-upmiljøet. Senteret vil også benytte de nyeste metodene innen samarbeid, eksperimentering og eierprosess for innovasjon. Den nye AIE i Stockholm er en del av Capgeminis globale AIE-nettverk, som betyr at kundene får tilgang til innovasjon og suksesshistorier rundt om i verden.

About AIE

The Applied Innovation Exchange (AIE) is Capgemini’s global platform designed to enable enterprises to discover relevant innovations; to contextualize and experiment with them within the specific industry. The AIE leverages a framework for action, a network of exchange locations, and a high performance engagement experience with a global curated ecosystem to proactively plan for shifts in technology.

[1] European Digital City Index (EDCI) plasserte Stockholm på annenplass i Europa når det gjelder å støtte digitale gründere .

[2] IDC Market Perspective Arbeid med oppstarter i Europa, Margaret Adam og Mette Ahorlu, 2018

Som en global leder innen konsulent- og teknologitjenester og digital transformasjon er Capgemini i forkant av innovasjon gjennom å hjelpe kundene å realisere muligheter innen skytjenester, digitalisering og plattformsløsninger. Med 50 års erfaring og dyp bransjeekspertise gjør Capgemini kundene i stand til å realisere sine ambisjoner innenfor et spekter av tjenester som spenner fra strategi til operasjonalisering. Capgemini er overbevist om at forretningsverdien av teknologi skapes av og gjennom mennesker. Capgemini er et multikulturelt selskap med 200 000 ansatte i over 40 land. I 2017 rapporterte konsernet en omsetning på 12,8 milliarder Euro.

Besøk oss på www.capgemini.com. People matter, results count.