Lars Kullberg, sjef for offentlig sektor i Capgemini Sverige

Capgemini forlenger avtalen med det svenske forsvaret

Det svenske forsvaret (Försvarsmakten) forlenger sin strategiske SAP co-sourcing rammeavtale med Capgemini Sverige AB, som er en del av Capgemini. For tre år siden inngikk Capgemini en avtale med det svenske forsvaret. Capgemini har siden den gang vært strategisk co-sourcing partner for svenske forsvaret innen SAP-området.

Fokuset i den inneværende perioden har vært å bistå med konsulenttjenester innen blant annet forvaltning og drift av det svenske forsvarets SAP-plattform innenfor økonomi, logistikk og teknikk, samt å støtte svenske forsvarets relokalisering av SAP forvaltningen fra Stockholm til Enköping.

Systemet, som går under navnet PRIO, er en del av svenske forsvarets totale IT-plattform som har integrasjoner med rundt 80 støttesystemer og applikasjoner. PRIO, som bygger på SAPs industriløsning kalt Defense Forces & Public Security (DFPS) er tilpasset til mer enn ca 20 000 brukere og er en av de mer omfattende SAP instillasjonene i Europa. Dyptgående kunnskap om applikasjoner, lang erfaring med SAP og høy kapasitet for leveranser er noen av kriteriene som gjorde at valget av leverandør falt på Capgemini.

-Vi er veldig stolte og fornøyde med at det svenske forsvaret fortsetter å ha tillit til Capgeminis leveranser og velger å forlenge sin rammeavtale med oss. Vi ser frem til å fortsette å støtte svenske forsvaret i deres pågående utvikling innenfor SAP, med hjelp av vår kompetanse- og leveransesentral i Stockholm og Mälerdalen, sier Lars Kullberg, sjef for offentlig sektor i Capgemini Sverige.

Svenske forsvaret har det endelige ansvaret for forvaltningen av PRIO systemet og fortsetter i samarbeid med Capgemini å jobbe med SAP tjenester på et strategisk, taktisk, og operativt nivå i forbindelse med økonomi og logistikk, samt teknikk. Den strategiske co-sourcing avtalen i forbindelse med PRIO har en varighet på tre år, med en opsjon på to + to år. Avtalen går nå inn i den første toåarige opsjonsperioden.

Som en global leder innen konsulent- og teknologitjenester og digital transformasjon er Capgemini i forkant av innovasjon gjennom å hjelpe kundene å realisere muligheter innen skytjenester, digitalisering og plattformsløsninger. Med 50 års erfaring og dyp bransjeekspertise gjør Capgemini kundene i stand til å realisere sine ambisjoner innenfor et spekter av tjenester som spenner fra strategi til operasjonalisering. Capgemini er overbevist om at forretningsverdien av teknologi skapes av og gjennom mennesker. Capgemini er et multikulturelt selskap med over 270 000 ansatte i mer enn 50 land. Med Altran rapporterte gruppen en omsetning på 15 milliarder Euro i 2019.

Besøk oss på www.capgemini.com.