Cappelen Damm kjøper alle aksjene i Arneberg Forlag, og Arneberg vil leve videre som et imprint.

Arneberg til Cappelen Damm

Cappelen Damm kjøper alle aksjene i Arneberg Forlag

«Fra jeg etablerte Arneberg Forlag i 2004 og fram til i dag, har jeg gitt ut en rekke bøker hvor mottoet «bøker med mening» har stått sentralt for meg, eller sagt på en annen måte: Titler som leseren må stoppe opp og tenke over eller som er en spire til engasjement og utvidet syn på det å være menneske. Dette gjelder både for sakprosa og skjønnlitteratur. Jeg tror tiden nå er inne til å bringe forlaget videre i en større sammenheng,» uttaler forlegger Øivind Arneberg i en kommentar til at Cappelen Damm kjøper alle aksjene i Arneberg Forlag.

Etter fusjonen fortsetter Øivind Arneberg som hovedkonsulent i Cappelen Damm Sakprosa,
der Arneberg Forlag vil leve videre som et imprint.

Inn i Cappelen Damm-familien
Administrerende direktør Tom Harald Jenssen i Cappelen Damm er stolt og glad over å kunne bringe Arneberg forlag inn i Cappelen Damm-familien. «Øivind Arneberg har gjennom dyktig forleggeri og mangeårig bransjekunnskap skapt et forlag med tydelig kvalitetsprofil innen et spennende utgivelsesområde. Sammen med Øivind ser vi fram til å videreutvikle eksisterende og nye forfatterskap», sier Tom Harald Jenssen.

Cappelen Damm-konsernet omfatter Norges største forlag, Cappelen Damm, bokhandelkjeden Tanum, Tanum bokklubber og distribusjonssentralen Sentraldistribusjon AS.

For nærmere opplysninger kontakt:

Øivind Arneberg
Arneberg Forlag