Gert Nygårdshaugs nye krim har Fredric Drums onkel i hovedrollen

Gert Nygårdshaugs nye krim har Fredric Drums onkel i hovedrollen

Den norske professoren og kryptologen Linus Lindehage blir funnet myrdet i en leilighet i Oslo samme kveld som han skal holde en forelesning i det prestisjefylte vitenskapsselskapet The Royal Society i London, hvor han skal avsløre det sensasjonelle innholdet i et mystisk pergament fra middelalderen, kjent som Voynich-manuskriptet.

Det er den eksentriske KRIPOS-etterforskeren Skarphedin Olsen som uforvarende dumper over professorens lik, og han får en sak som etter hvert viser seg å ha uhyggelige forgreninger. Hvem er villig til å begå drap for at innholdet i dette pergamentet ikke skal bli kjent? Og hva handler det om?

Etterforskeren og hans team står overfor en nærmest uløselig kriminalgåte som topper seg i en svært dramatisk og overraskende slutt.

Og tilbake i tid, på 1400-tallet, sitter en munk i et kloster i Italia og skriver.....

Kr 369,-

Pressen om Drum-serien:
"Nytelse blandet med vemod: slik er det å lese Gert Nygårdshaugs siste krim  med Fredric Drum og Skarphedin Olsen, dette på alle måter unike paret i norsk krimlitteratur." Jon H. Rydne, VG

Kontaktopplysninger til forfatter: 95 81 02 59 og gertn@online.no

Relatert materiale