Kathrine Nyhus nyansatt i CBRE

Pressemelding   •   aug 09, 2017 09:38 CEST

Kathrine Nyhus har startet i CBRE hvor hun vil tilføre sterk kompetanse og erfaring som rådgiver på utviklingsprosjekter i særdeleshet. Kathrine har mer enn 15 års erfaring fra eiendomsutviklersiden og har hatt en rekke roller i de store byutviklingsprosjektene i Osloregionen. Nyhus er utdannet arkitekt fra Arkitektur –og Designhøgskolen i Oslo og har en mastergrad i arkitektur og en master i Urbanisme. Kathrine er en sterk fagperson og meget profilert i bransjen og har lang erfaring fra byggherresiden (Oslo S Utvikling, Sektor Gruppen, HAV Eiendom) Nyhus har hatt flere synlige verv bl. Annet har hun vært formann i Oslo Arkitektforening, skribent om byutvikling i Dagbladet, styremedlem i Norske arkitekters landsforbund ( NAL) m.m. Hun kommer nå fra stillingen som prosjektleder i Prodecon AS

Estate nyheter har tatt en rask prat med Kathrine Nyhus vedrørende jobbskifte

Hvorfor CBRE?

CBRE er verdens største rådgivingsselskap innen næringseiendom med over 75.000 ansatte i 70 land. Selskapet var bl. annet nummer 259 på «Fortune 500» listen. Man sier ikke nei til ett slikt selskap.

Den store verden er en ting, hva med CBRE i Norge?

CBRE har i Norge doblet antall ansatte de siste tolv månedene uten at bransjen har fått med seg dette. Kontorene på Aker Brygge bobler over av fart og interessante folk. Alle har åpenlyst eierskap til selskapets retning og strategi. Jeg opplever at folk går i takt mot samme mål. Dette liker jeg veldig godt. Selskapet satser virkelig massivt på å bli den viktigste aktøren i markedet. Veksten og visjonene for den norske virksomheten er utrolig spennende, og kraften selskapet representerer er like unik som den er tiltrekkende.

Hva mener du med at CBRE satser på å bli den viktigste aktøren i markedet?

Hos CBRE ansetter de folk med bred erfaring fra flere bransjer. Jeg er èn ny type kompetanse som bidrar til transformasjon og utvikling av selskapet. Viljen til nytenkning og utvikling er utrolig inspirerende. På brygga finner du i tillegg flere tyngre fagpersoner fra alle mulige interessante bransjer. Dette gir en fantastisk dynamikk i hvordan vi kan belyse problemstillinger samt gi dypere innsikt og råd til våre kunder. I tillegg har selskapet en tyngre satsning på kompetanse og løsninger innen teknologi. Summen blir svært interessant. Jeg er veldig stolt og glad for å få være med på denne reisen.

Du har skrevet og uttalt deg om mye, hva er ditt hovedfokus for bransjen? Jeg har lenge hatt ett sterkt fokus på at byer må bli smartere og at vi må skape gode og anvendelige bygg for fremtiden. Jeg predikerer stadig at man må gjøre smartere investeringer og tilrettelegge for teknologi som en del av byggenes rammevilkår. Dette vil jeg fortsette med internt hos CBRE og til våre kunder, sier en meget offensiv Kathrine Nyhus.

Etter denne samtalen måtte vi også ta en telefon til John Olof Solberg som leder CBRE;

John, hvorfor ansatte du Kathrine Nyhus?

Kathrine er like superflink som hun er superhyggelig. Når du kombinerer dette med en veldokumentert gjennomføringsevne av prosjekter hele veien fra ide til ferdig utviklet prosjekt har du noe unikt. Og der er Kathrine. Jeg vet at hun vil berike vårt miljø med sin urbanisme- og arkitektkompetanse i kombinasjon med sin betydelige erfaring fra utviklersiden. Erling Fossen har flere ganger omtalt Kathrine Nyhus som «dronninga av byutvikling». Slike folk vil vi selvfølgelig ha med på laget. Meglere har bransjen nok av. Det vi trenger er tyngre fagpersoner fra ulike bransjer som kan forbedre våre råd til kundene. Vi bygger team som kan fornye en tradisjonell og snever bransje. Kathrine blir en viktig brikke i denne prosessen hvor CBRE skal bygges til å bli det beste og ledende rådgivnings- og «dealorienterte» miljøet innenfor næringseiendom, avslutter Solberg.

Kontakt CBRE AS

John O. Solberg

Managing Director CBRE AS

John.solberg@cbre.com

Rådgiver av internasjonalt format

CBRE er verdens største rådgiver innenfor næringseiendom, og tilbyr et fullspektret tjenestetilbud til alle som har berøring mot næringseiendom. Det være seg eiendomsbesittere, banker, investorer, brukere av eiendom, etc. Herunder har CBRE ca 80% av Fortune 500 selskapene på kundelisten.

I dag er vi i CBRE Norge nærmere 50 ansatte med en blanding av generalist og spesialkompetanse innenfor næringseiendom. Etter over 20 år som rådgiver i det norske markedet kan vi gi våre klienter både god innsikt og solid kompetanse innen kjøp, salg, utleie, verdivurdering, rådgivning, forvaltningstjenester, strategisk rådgivning, prosjektledelse og leietakerrådgivning.