Norsk CBRE-leder hentes til Sverige og Norden

Pressemelding   •   apr 09, 2018 20:34 CEST

På kort tid har CBRE i Norge bygget opp et suksessfullt tjenestespekter innenfor eiendomsforvaltning, hvor blant annet bruk av teknologi og internasjonal standard har vært fremtredende. Nå skal Glenn Haglund ta modellen ut i Norden.

Ansvarlig direktør for CBRE Asset Services i Norge, Glenn Haglund, har blitt rekruttert som leder for CBREs nordiske forvaltningsplattform. Han ble nylig hentet til CBRE i Norge fra Swedbank og vil nå dele sin tid mellom operativt lederskap av både den norske og svenske forvaltningsvirksomheten, samt å koordinere forvaltningstjenestene på Nordisk nivå.

Økt fleksibilitet, nye forventninger og krav til tjenester

«Å jobbe med eiendomsforvaltning på Nordisk nivå vil både gi synergier og forsterke samarbeidet mellom landene, så vel som å gi mulighet for å dra nytte av de nordiske landenes styrker. Det er en stor anerkjennelse at vår norske arbeidsmåte og tankesett legges merke til og etterspørres i våre naboland», forteller Haglund.

Globale og nordiske kunder stiller store krav til effektiv eiendomsforvaltning.

Eiendomsforvaltning blir en kritisk suksessfaktor i tiden fremover for eiendomsbesittere, i takt med at økt bruk av teknologi, kostnadseffektive og fleksible leiemodeller (som f.eks. fleksible arealer, co-working og kortere leiekontrakter) blir stadig mer fremtredende i trendbildet, viser analyser fra CBRE globalt.

Norsk suksessoppskrift

«Glenn har på kort tid tatt tak i det potensialet CBRE sin forvaltningsplattform representerer og tilført senioritet og visjonært lederskap som er unikt for bransjen. Dette er forløsende for våre kunder, og også oss som virksomhet, med tanke på å stå rustet mot nye krav og forventninger fra leietakersiden. Med sin brede norske og internasjonale ledererfaring fra bank og finans, har han evnet å endre innholdet i den tradisjonelle eiendomsforvaltningen til en fremtidsrettet suksessoppskrift», sier John Olof Solberg, administrerende direktør i CBRE Norge.

CBRE er verdens største rådgiver og forvalter ca 800 mill kvm næringseiendom, med 75 000 ansatte representert ved 450 kontorer i mer enn 100 land. I Norge er vi 70 ansatte som bistår både med et bredt spekter at rådgivningstjenester knyttet til næringseiendom. Vi er betrodd samarbeidspartner og rådgiver for noen av landets største og ledende virksomheter, både eiendomsbesittere, investorer og leietakere. CBRE globalt har i dag over 80 % av Fortune 500-selskapene som kunder. CBREs tjenester favner alt fra kjøp, salg, utvikling, utleie og leie av næringseiendom, verdivurderinger, investeringsrådgivning, eiendomsforvaltning og prosjektledelse. www.cbre.no