Tungvekter til CBRE

Pressemelding   •   jun 13, 2018 14:30 CEST

Anders Bjerke Rennesund skal lede CBREs tjenester innenfor leietakerrådgivning

Anders Bjerke Rennesund er ansatt som ny leder for CBREs satsning på leietakerrådgivning.

CBRE Norge har vært gjennom en sterk utvikling de siste par årene. Siste tilskudd til selskapets satsning er Anders Bjerke Rennesund, som går fra stillingen som partner i Cushman & Wakefield Realkapital. Rennesund vil ha ansvar for CBREs tjenester innenfor leietakerrådgivning, med en bred kundeportefølje både i Norge og gjennom CBREs globale nettverk.

«Jeg ser frem til å ta fatt på nye oppgaver i CBRE, og har sterk tro på selskapets strategi. Bredden i tjenester, kundefokus og leveranseplattform vil lykkes i årene fremover, rett og slett fordi markedet etterspør det. Topptunge aktører med lav endringstakt vil bli kraftig utfordret av kundene fremover. Jeg har selv bevitnet hvordan CBRE har utviklet seg de siste årene og hvilken punch det er i organisasjonen. CBREs brede internasjonale nettverk, tydelige satsning på teknologi, samt innsikt i både investor- og brukersegmentet er noe som klart skiller seg ut i bransjen,» forteller Anders Bjerke Rennesund.

Rennesund har omfattende erfaring fra både eiendoms- og IT-bransjen, blant annet fra Cushman & Wakefield Realkapital (tidligere DTZ), Atento og ErgoGroup (nå Evry).

«Anders vil med sin kompetanse, erfaring og sterke omdømme være en viktig bidragsyter i vår videre utvikling.Hans erfaring fra store og komplekse rådgivningsoppdrag, prosjektledelse i store endringsprosesser, kombinert med teknologiforståelse vil gi kundene den trygghet som kreves i dagens marked. Vi er veldig glade og stolte av å få Anders om bord, og dra nytte av all hans erfaring og innsikt,» sier John Olof Solberg, administrerende direktør i CBRE Norge.

Anders Bjerke Rennesund starter i sin nye rolle 1. september 2018.

CBRE er verdens største rådgiver og forvalter av næringseiendom, med 80 000 ansatte representert ved 450 kontorer i over 100 land. I Norge er vi 70 ansatte som bistår både med et bredt spekter at rådgivningstjenester knyttet til næringseiendom. Vi er betrodd samarbeidspartner og rådgiver for noen av landets største og ledende virksomheter, både eiendomsbesittere, investorer og leietakere. CBRE globalt har i dag over 80 % av Fortune 500-selskapene som kunder. Våre tjenester favner alt fra kjøp, salg, utvikling, utleie og leie av næringseiendom, verdivurderinger, investeringsrådgivning, eiendomsforvaltning og prosjektledelse.