Michaël Lugez er ny administrerende direktør for Celgene Nordic.

Pressemelding   •   nov 20, 2018 16:24 CET

Michaël Lugez er ny administrerende direktør for Celgene Nordic.

Michaël Lugez er ny administrerende direktør for Celgene Nordic. Han overtar etter Nicolas Verbeke, som har fått ansvaret for Celgene i Sentral- og Nord-Europa. Michaël Lugez kommer fra stillingen som Business Area Manager for Inflammasjon og Immunologi i Celgene Frankrike. Han har jobbet i Celgene siden 2014.

–Celgene Norden er i en positiv vekstfase, og jeg går inn i stillingen med stor ydmykhet. Jeg ser fram til å lære mer om helsevesenene i de ulike nordiske landene. Celgene skal fortsette å investere i klinisk forskning i Norden. I løpet av de nærmeste årene forventer vi å lansere flere nye legemidler og nye indikasjoner for våre eksisterende legemidler, sier Michaël Lugez.

Celgene har vokst betydelig de siste årene og har nærmere 100 medarbeidere i de nordiske landene. I tillegg til ansettelsen av Michaël Lugez som nordisk sjef, er Lars Nicklasson ansatt som Nordisk ansvarlig for Corporate Affairs og Market Access og Bjørn Hellstrøm er ansatt som Nordisk ansvarlig for selskapets nye forretningsområde innenfor celle- og genterapi for blodkreft, CAR-T. Begge kommer fra stillinger i Celgene, i henholdsvis Sveits og Sverige.

Celgenes virksomhet preges av innovasjon. Ettersom befolkningen eldes og sykdomsbyrdene for samfunnet økes, har medisinske innovasjoner aldri vært viktigere. Det kreves betydelige investeringer for å få frem medisinske innovasjoner. Celgene reinvesterer nærmere 40 prosent av omsetningen i forskning og utvikling, og er det legemiddelselskapet i verden som forholdsvis investerer mest i medisinske innovasjoner. I Norden støtter Celgene omlag 70 kliniske studier.

–Ved at pasientene gis tilgang til nye, innovative behandlinger, finansieres investeringer i fremtidige innovasjoner. Sammen med helsemyndighetene, forskningsmiljøene og pasientorganisasjonene, er legemiddelselskaper som Celgene viktige aktør i økosystemene for innovasjon i de nordiske landene. Vi vil fortsette å være en sterk samarbeidspartner for de ulike aktørene, for å skape bedre helsetjenester i fremtiden, sier Michaël Lugez.

Celgene er et globalt legemiddelselskap som jobber med forskning, utvikling og salg av innovative behandlingsløsninger innenfor kreft og immunologiske og inflammatoriske sykdommer, hvor pasientene har begrensede behandlingsalternativer. For mer informasjon, vennligst besøk: www.celgene.no