Nå blir bilturen i baksetet mye morsommere!

Pressemelding   •   jul 06, 2012 11:12 CEST

Nå kan alle som tilbringer sommeren i baksetet på bilen glede seg skikkelig. Fra i dag kan du laste ned Statoils nye spillapp Kjør! gratis – å være med å kjøre bilturen.

- Vi ønsket å gjøre noe nytt og oppdatert som passer inn i vår digitale hverdag, og tror et bilspill kan glede både eldre og yngre kunder, forklarer Trond Eriksen, ansvarlig for web og portaler i Statoil Fuel & Retail Norge.

I spillet skal du følge veien med en bil og samle mynter som dukker opp underveis. Veien er den samme som den bilen du sitter i kjører på og bruker GPSen til å holde seg orientert.

Sølvmynter du samler inn underveis byttes inn mot drivstoff til bilen i appen, mens gullmynter kan byttes mot juice eller is på de virkelige stasjonene. Stopper familien på en statoilstasjon langs veien vil også bilen i appen få nytt drivstoff uten at man bruker sølvmyntene sine.

- Vi håper og tror at dette vil spre litt sommerglede på ellers litt kjedelige baksetestrekker og at vi ser mange innom stasjonene i sommer for å hente is og juice de har vunnet, sier Eriksen.

I likehet med den forrige Statoil-appen er denne appen også utviklet i samabeid med Mediafront.

- Kjør! viser et nytt innovativt og spennende spor fra Statoil Feul & Retail Norge . Innovasjon er en viktig faktor for differensiering i en bransje preget av tøff konkurranse. Mediafront er svært stolt over å få ta del i denne reisen. Løsningen åpner for masse fremtidige muligheter og vi gleder oss til fortsettelsen, kommenterer adm dir Børge Vike Sandengen i MediaFront.

Appen Kjør! er tilgjenglig hos Apple og kan dermed brukes på de fleste appleprodukter.
Last ned gratis her: