Nøkkelhullsmerket grøtfrokost hos Statoil

Pressemelding   •   feb 24, 2011 13:05 CET

I forbindelse med Helsedirektoratets nye informasjonskampanje for Nøkkelhullet i 2011 har Statoil besluttet å lansere AXA Great havregrynsgrøt on-the-go på 300 bensinstasjoner over hele landet.

Endelig får du nøkkelhullsmerket frokost hos Statoil! Grøt har lenge vært en stor favoritt på det norske frokostbordet og i senere tid har grøten også nådd matmetropolene London og New York der havregrynsgrøt on-the-go har blitt svært populært, spesielt som følge av helsetrenden de siste årene. Statoil ønsker nå å tilby kundene sine et sunt og godt mellommåltid med mindre salt, sukker og fett og mer fiber.

- AXA Great havregrynsgrøt er et praktisk og sunt on-the-go måltid som passer perfekt til vår profil. Vi gleder oss til presentere et nøkkelmerket produkt til våre kunder og å være en bidragsyter til en sunnere hverdag for befolkningen, sier Morten Svendsen, kategorileder Fastfood, Statoil Norge AS.

AXA Great

AXA Great er en helt ny og naturlig havregrynsgrøt som enkelt gir deg et godt og sunt mellommåltid, enten du er på farten eller bare trenger noe raskt. Tilsett kun varmt vann så er grøten klar på ett minutt. AXA Greats sortiment er nøkkelhullsmerket, noe som innebærer at AXA Great oppfyller kravene til minimumsinnhold av kostfiber og maksimumsinnhold av fett, salt og sukker. Grøten kommer i tre spennende smaker; Apple Cinnamon, Red Berries og Blueberry Apricot. Porsjonspakkede ”on-the-go”-begre à 50 g kommer med skje, koster 20 kr og inneholder kun 180 kcal.

Nøkkelhullet

Helsedirektoratets informasjonskampanje har som formål å øke bevisstheten rundt Nøkkelhullet og fokusere på et sunnere kosthold i den norske befolkningen. Kampanjen starter i uke 10 og 11 og er et samarbeid mellom myndigheter, dagligvarekjeder og leverandører. For mer informasjon, se www.nokkelhullsmerket.no

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Pål Rasmussen, produktsjef AXA, Lantmännen Cerealia, tlf: 55 92 22 30, mob: 975 64 441, e-post: pal.rasmussen@lantmannen.com

Morten Svendsen, kategorileder Fastfood, Statoil Norge AS, mob: 92 29 92 22, e-post: morsve@statoilfuelretail.com

For praktiske spørsmål som AXA Great produktprøver, bilder etc, vennligst kontakt:

Celine Sjøberg, Star PR, tlf 22 33 23 50, e-post: celine.sjoberg@starpr.no