Nye Statoil Digerneset åpner offisielt i dag

Pressemelding   •   aug 26, 2015 12:50 CEST

I dag, onsdag 26. august åpner Statoil Fuel & Retail Norge offisielt en ny og topp moderne stasjon på Digerneset ved Ålesund. Statoil Digerneset er selskapets nyeste og flotteste, og ligger sentralt plassert langs E136 mellom Ålesund og Åndalsnes og ved innkjøringen til Digerneset Næringspark.

Åpning av nye bensinstasjoner er en sjeldenhet i Norge, antall bensinstasjoner er synkende i hele landet. Statoil Digerneset er den første nye fullservicestasjonen (bensinstasjon med butikk) som Statoil Fuel & Retail åpner i år. Den neste åpner på Sørlandet senere i år.

«Denne stasjonen har vi store forventninger til, den ligger flott plassert i et spennende område i stor vekst og vi har drømt om denne beliggenheten lenge. Stasjonen er en oppgradert versjon av vårt nyeste konsept, og tilsvarer Statoil Haukås utenfor Bergen som ble åpnet i fjor», sier Christoffer Sundby, direktør og sjef for Statoil Detaljist, et datterselskap av Statoil Fuel & Retail Norge AS som skal drive stasjonen. Bensinstasjonen på Digerneset har vært i drift og åpen for kunder siden starten av juli måned.

Reisende langs E136 får et variert og godt mattilbud. Statoil Digerneset tilbyr drivstoff til privatbiler, eget truckanlegg med AdBlue for tungtransporten, topp moderne bilvaskehall, selvsmurte baguetter, ferske bakervarer og statoilstasjonenes nye kaffekonsept, Simply Great Coffee, for å nevne noen av høydepunktene.

Tomta er i overkant av seks mål og gir plass til en stor og åpen stasjon og mange parkeringsplasser. Statoil Digerneset ligger i et nytt 2-planskryss v/E39 og innkjøringen til Digerneset Næringspark. Nærmeste nabo til stasjonen blir et kollektivknutepunkt med parkering for dagpendlere. Tomta er kjøpt av grunneier Wenaas Kapital AS. Flere store aktører er allerede etablert i området, og Statens Vegvesen har bygget døgnhvileplass i området.

På Statoil Digerneset vil 15 mennesker ha sin arbeidsplass, daglig leder er Thomas Grüner.

Thomas Grüner, stasjonsdriver, m: 46949010, e: Thomas.Gruener@statoilfuelretail.com

Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef, m: 91738053, e: knusen@statoilfuelretail.com