Statoil Fuel & Retail kan bli Insight NACS International Convenience Retailer of the Year 2012

Pressemelding   •   aug 31, 2012 12:55 CEST

Statoil Fuel & Retail er blant seks nominerte som kan vinne gull når prisutdelingen finner sted 26. september i år. Statoilstasjonen på Minnesund er nominert på bakgrunn av arbeidet med den nye stasjonen og konseptet. Insight er den Europeiske partneren til National Association of Convenience Stores (NACS).

- Vi er veldig stolt av å bli nominert til gull i denne internasjonale kåringen. Vi sikter mot å være en innovativ retailer og bygge fremtidens bensinstasjoner akkurat slik våre kunder vil ha og trenger dem – å bli anerkjent på denne måten i bransjen setter vi svært høyt, sier CEO i Statoil Fuel & Retail Jacob Schram.

Blant annet får stasjonen på Minnesund skryt for å ha skreddersydd konseptet i forhold til hvilke behov de forskjellige kundegruppene har. For eksempel vil familier langs veien sette pris på rene og store toaletter, et sted å skifte og mate små barn samt et lekeområde.

Stasjonen tilbyr også et langt mer variert mattilbud enn før, fra sushi og salater til mat tilpasset barn. Personer som bruker bil i arbeidet sitt kan bruke stasjonen til å lade telefoner og annet utstyr, få internettilgang og mulighet til å få et godt måltid.

Mens en yrkessjåfør derimot trenger et sted å slappe av med mulighet for å kunne spise, ta seg en dusj og vaske klær. Et trygt sted å parkere, samt 24 timers service er også nødvendig.

Stasjonen har også hurtigladere for elektriske biler, noe som betyr at elbiler kan lades opp til 80 prosent av full kapasitet på 20 minutter samt parkering rett foran inngangen for å gi enkel adgang til butikken.

Prisutdelingen finner sted i London 26. september.

Les mer om hvorfor Statoil Fuel & Retail er nominert her.

De andre nominerte er:

BP Connect,New Zealand