Statoilkoppen: Norges mest lojale reisefølge

Pressemelding   •   des 02, 2013 09:43 CET

I ti år har Statoilkoppen gitt nordmenn ubegrenset tilbud om kaffe og annen varm drikke. Jubileet markeres med helt nye Statoilkoppen 2014 designet av Stelton. Lanseringen markeres med Norges lengste taxitur.

- Cirka 500.000 nordmenn har i dag Statoilkoppen med seg i bilen hver dag, hele året. Vi er derfor så ubeskjedne at vi kaller Statoilkoppen Norges mest lojale reisefølge, forteller sjefen for Statoilkoppen, Johan Kraft-Johanssen.

Statoilkoppen har vært følgesvenn for norske bilister, håndverkere og familier i ti år. 2014-koppen som kommer i salg i dag har fått helt nytt design og funksjonalitet. Det danske designselskapet Stelton har designet koppen som er mer trafikksikker, lettere å drikke av, tåler bedre å vaskes i maskin og kommer med en lang rekke praktiske tilbehør.

Norges lengste taxitur
- Statoilkoppen er til for de som tilbringer tid på veien og det skal vi vise de neste dagene. Vi ringte rett og slett Vigeland taxi i Lindesnes og spurte om de hadde en sjåfør som kunne kjøre med Statoilkoppen som reisefølge til Nordkapp, forteller Kraft-Johanssen. På veien skal sjåføren fylle kaffe på statoilstasjoner gjennom hele landet og gi oss et innblikk i livet på norske veier gjennom en yrkessjåførs øyne.

25 år gamle Steinar Djuvik Haaland fikk oppdraget. Han er opprinnelig fra Lindesnes og har kjørt faste helgevakter for Vigeland taxi, nå jobber han som ekstravakt og tilkallingsvakt ved siden av studiene. Folk kan følge reisen på www.norgeslengstetaxitur.no og på www.facebook.com/statoilfuelretailnorge
bilder og video fra reisen vil bli lagt ut fortløpende.

Fra Lindesnes til Nordkapp - hva koster det?
Folk kan tippe og vinne sluttsummen på taksameteret. De kan delta i konkurransen på www.norgeslengstetaxitur.no. Premien er det beløpet taksameteret står på når man når bestemmelsesstedet på Nordkapp.

Taxituren starter i dag, mandag 2.desember, kl.10:00, og bilen med Steinar Djuvik Haaland og Statoilkoppen er etter planen fremme på Nordkapp 10. desember.

Dersom du har spørsmål, vennligst kontakt:
Cathrine Myhren, kommunikasjonsrådgiver, Statoil Fuel & Retail Norge, tlf.: 400 75 600, cmyhr@statoilfuelretail.com