CLARION COLLECTION® HOTEL ARCTICUS I HARSTAD EKSPANDERER

Pressemelding   •   aug 30, 2019 14:07 CEST

De nye rommene vil reise seg på toppen av Clarion Collection Hotel Arcticus i Harstad.

Etter mange års planlegging er det endelig klart for utbygging av Clarion Collection Hotel Arcticus i Harstad. Hotellet vil få 37 nye rom, alle med utsikt mot fjord og fjell.

Clarion Collection Arcticus ligger vakkert til helt ute på kaikanten i sentrum av Harstad. Majoriteten av rommene har en fantastisk utsikt.

- At vi nå går fra 75 til 112 rom er helt nødvendig for å skape bedre lønnsomhet. Det gjør oss i stand til å ta imot grupper i større grad enn tidligere. Spesielt grupper midt i uken har vi vært nødt til å takke nei til. Utvidelsen vil også føre til at Harstad får en etterlengtet økning i kapasitet på hotellrom. Utsikten fra rommene vil bli spektakulær og det er lagt vekt på store vindusflater for maksimal utnyttelse, sier hotelldirektør Benny Jakobsen.

Ny husleiekontrakt er signert og huseier Pandox er enige med lokal entreprenør om utbyggingen. Entreprenøren er den samme som i sin tid stod bak byggingen av Kulturhuskvartalet og vil utelukkende benytte seg av lokale underleverandører.

- Vi er glade for at utbyggingen av de nye gjesteværelsene ved Clarion Collection Hotel Arcticus nå blir satt i gang, og vi ser frem til å utvikle eiendommen sammen med Nordic Choice Hotels og med dette befeste hotellets posisjon som et av de beste i Harstad-regionen, sier Leif Kristen Olsen, Vice President i Pandox AB.

Hotellet regner med å kunne ta imot flere gjester da etterspørselen er stor, spesielt i vintersesongen nå som Nord-Norge opplever en kraftig vekst i turisme. Ekspanderingen innebærer i tillegg en utvidet drift og flere arbeidsplasser. Planlagt byggestart er allerede 2. september 2019, og hvis alt går etter planen kan gjester ta i bruk rommene i løpet av sommeren 2020.

Om hotellet

Hotellet ble bygd i 1992 som en del av Harstads Kulturhus. Bygget ble opprinnelig brukt som produksjonslokaler for pølser. I dag er hele området renovert og fremstår som en kulturell møteplass med konsertscener, bibliotek og hotellet som det naturlige midtpunkt.

Hotellet er på folkemunne kjent som kulturhushotellet, og bygget er utsmykket med kunst fra kjente kunstnere som Geir Stormoen og Kari Christensen. Hotellet har konferanselokaler med kapasitet på opp til 65 personer, samt en relax-avdeling hvor du kan finne en avslappende atmosfære med komfortable møbler, badstue og treningsmuligheter.

Benny Jakobsen

benny.jakobsen@choice.no

Leif Kristen Olsen

leif.kristen.olsen@pandox.se

+47 90 999 603

Clarion Collection består av 20 hoteller i Norge, 27 i Sverige og 1 i Riga. Konseptet består av en rekke sentralt plasserte hoteller med en unik historie.

Kjedens visjon er at hotellene skal være som et hjem for dem som reiser mye og en oase midt i byen for fritidsreisende. Clarion Collection tilbyr alltid kveldsmat, kaffe og hjemmebakst til sine gjester.

Kommentarer (0)

Kommentar