En moderne klassiker åpner dørene på Torgallmenningen no. 13.

Pressemelding  •  20-06-2013 13:04 CEST

Den 20. juni 2013 åpnet Clarion Collection Hotel No. 13 dørene på Torgallmennigen 13. Med 34 unike rom, egen lobbyrestaurant og balkonger ut mot Torgallmenningen vil Clarion Collection Hotel No. 13 være en naturlig destinasjon for alle som vil oppleve Bergens pulserende hjerte.

- Hotellbransjen i 2013 er historien om store hoteller, med mange rom og plass til flere tusen konferansegjester. Når det dukker opp muligheter som Clarion Collection Hotel No. 13, da tenker vi med hjertet. Og når vi tenker med hjertet så skaper vi eventyr. Hotellet har ikke mange rom, men hvert av disse rommene vil være med på å skape minner for mange gjester. Jeg håper og tror hotellet er et godt bidrag i skattkisten Bergen by, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder for Nordic Choice Hotels som driver Clarion Collection Hotel No. 13.

Bygget fra 1926 har blitt totalrenovert for å skape et unikt uttrykk, samtidig som man bevarer mange av de historiske detaljene. Blant annet er bygget det eneste på Torgallmenningen med originalvinduene intakt.

Alle rommene vil oppleves som helt spesielle. Toppsuiten, suite 701, har fått glasstak med praktutsikt i alle retninger.

- Vi hadde som ambisjon å utvikle et lite hotell, som allikevel var stappfullt med opplevelser. Med byen, historien, mat, interiør og kunst som viktige elementer som vi bergensere er stolte av. Når jeg går rundt på Clarion Collection Hotel No. 13 og ser resultatet så overgår det mine villeste fantasier. Jeg er så stolt av å kunne bidra til å skape noe unikt i vår fantastiske by, sier byggherre Ole Jan Strønen, administrerende direktør Strønen Eiendom.

I hotellets lobbyområde vil også restauranten No. 13 vær tilgjengelig for Bergens befolkning. Med sitt italienske matkonsept ønsker restauranten å bringe nytt blod til Bergens matscene.

- Restaurant No. 13 har interiøret til en moderne italiensk restaurant, men maten er rustikk italiensk trattoria. Råvarene er importert direkte fra Italia og sharing er en av grunnpilarene for å skape en avslappende sosial matopplevelse, sier Bo Vivike, daglig leder av restaurant No. 13.

Clarion Collection Hotel No. 13 åpnet dørene den 20. juni 2013.

Fakta om hotellet:

34 rom og suiter

Bygningsareal 1652 kvm BTA

Byggherre:

Torvalmenning 13 AS (Datterselskap av Ole Jan     Strønen AS – 100%)

Arkitekt:

Arkitektkontoret Niels Torp, v/Ark. Christian Sundby

Totalentreprenør:

Constructa AS

Interiør:

Arkitektkontoret Niels Torp v/ Int.ark. Cicilie Aune og Ark. Christian Sundby i samarbeid med Mie og Ole Jan Strønen.

Møbler og Interiør er hentet fra:

Designers Guild og Jab, Andrew Martin, London, BB, Italia,  Satelliet Norge, Homeline, Tecni Nova, Spania, Latorre, Spania og ikke minst Heggland Heiltre, Bergen.

Restaurant No. 13

Italiensk restaurant. Drives av BAR-gruppen.

Clarion Collection Hotels består av 42 mindre og sentralt beliggende hoteller, alle med sin unike historie. Kjedens visjon er at hotellene skal være som et hjem for de som reiser mye og som en oase midt i byen for fritidsreisende. Clarion Collection ”byr på” kveldsmat, kaffe og hjemmebakst og er den eneste hotellkjeden med egen diktsamling. Clarion Collection er en del av Nordic Choice Hotels, og alle Nordic Choice hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom