Jean Paul Gaultier og Coca-Cola light lanserer eksklusiv kolleksjon

Pressemelding  •  12-04-2012 15:38 CEST

(Oslo, 12.4.2012) I dag avduker Coca-Cola light det som kan bli et av de senere årenes mest omtalte merkevaresamarbeid. Flaskekolleksjonen som er designet av det internasjonale moteikonet Jean Paul Gaultier, lanseres nå med glitter og glamour.

Den verdenskjente designeren har blitt hyret inn som den nye kreative direktøren for Coca-Cola light i 2012. Som en del av denne rollen, har Jean Paul Gaultier allerede lagt sin kreative hånd på en rekke prosjekter. Han har designet en eksklusiv flaskekolleksjon som kommer i et begrenset opplag, kreert en reklamekampanje og selv tatt rollen i en serie av humoristiske kortfilmer – The Serial Designer Series.

Nå introduseres “The Night & Day collection”

Jean Paul Gaultier har kombinert sin stil og humoristiske tilnærming til mote, for å skape et av «må-ha» accessoirene i 2012. Flaskekolleksjonen som har fått navnet «Night & Day» trekker linjene til Gaultiers berømte signaturdesign. «Night»-flasken har en sexy rockejente stil, med et korsett som minner om Gaultiers catwalkshow og ikoniske kjegle-BH – og er perfekt etter at mørket har senket seg.

“Day”-flasken er inspirert av Jean Paul Gaultiers signatur – Breton-striper – og fanger humoren som er så grunnleggende for det han gjør. Den ikoniske, marine blå og hvite designen spiller på en stilig og romantisk hverdagslook. For å komplettere verket, virker den blanke, røde korken på toppen som en stilig beret.

“Night and Day”-flaskene er tilgjengelige i ni europeiske land fra april 2012. For å komplettere kolleksjonen vil det komme en tredje flaske senere på året – «Tattoo»-flasken som er inspirert av Gaultiers forkjærlighet for kroppskunst.

“Night & Day”-flaskene kommer til Norge

Jean Paul Gaultiers “Night & Day”-flasker for Coca-Cola light kommer også til Norge.  «Night»-flasken vil være tilgjengelig på utvalgte serverings- og utsalgssteder fra august og september, mens «Day»-flasken vil bli samplet i et lite og eksklusivt antall i spesielle sammenhenger.

Jean Paul Gaultier lanserer også reklamekampanje

Som kreativ direktør for Coca-Cola light lanserer Gaultier også en slående, ny reklamekampanje. For å støtte «Night & Day»-kolleksjonen som kommer i et begrenset opplag, vil en fjernsynsreklame og utendørskampanje rulles ut i Europa fra april. Også i denne kampanjen, kommer designerens tydelige sans for humor godt gjennom. Bildene til kampanjen er tatt av Gaultiers gode venn, den ikoniske fotografen Stephane Sednaoui.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Vibeke Hansen, Associate Director External Communications Coca-Cola Enterprises Norge

E-post: vhansen@cokecce.com

Telefon: +47 99013349

Om Coca-Cola

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS, har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,32 milliarder kroner i 2010 og solgte  288,5 millioner liter drikke her til lands.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom