Pressemelding -

Ny undersøkelse viser at hver fjerde IT-support i Norge bruker nettbasert selvbetjening som supportmetode

Nettbasert selvbetjening innebærer at personer hjelper seg selv ved å få svar på sine spørsmål og løser sine egne problemer uten å blande inn bemannet support. 100 tilfeldig utvalgte IT- og supportansvarlige er blitt intervjuet per telefon. De fleste kjenner til supportmetoden og anser den å være effektiv, og hver fjerde organisasjon bruker den.

Noen tall fra undersøkelsen:

•   80 prosent kjenner til begrepet nettbasert selvbetjening
  •   77 prosent anser at nettbasert selvbetjening er en effektiv supportmetode
  •   43 prosent bruker nettbasert selvbetjening, og 5 prosent planlegger å innføre det
  •   19 prosent bruker hovedsakelig nettbasert selvbetjening som hjelp til sine brukere

Ifølge undersøkelsen er de vanligste områdene for nettbasert selvbetjening interne rutiner og/eller policyer, MS Office og e-postprogrammer.

Ifølge Norges IT- og supportansvarlige er gevinstene med nettbasert selvbetjening at det er effektivt, sparer tid, forenkler for kundene, avlaster den bemannede supporten og er kostnadseffektivt.

Om undersøkelsen: Undersøkelsesselskapet Axánd har på oppdrag av ComAround telefonintervjuet 100 IT- og supportansvarlige i Norge om supportmetoden nettbasert selvbetjening. Dette er Norges første undersøkelse på området.
Les hele undersøkelsen

Hvis du vil vite mer, kan du kontakte:

Therese Walve, Marketing Manager, ComAround
E-post: therese.w@comaround.se
Tel/mob: +46 580 886 31

• Data, telekom, IT

• undersøkelse
  • bransjerapporter

Om ComAround

ComAround er en internasjonal gasellebedrift som har spesialisert seg på Zero Level-support. I mer enn tjue år har vi utviklet smarte nettbaserte selvbetjeningstjenester som gjør at alle som jobber med en digital enhet, raskt og enkelt kan løse sine problemer online. Døgnet rundt, året rundt, løser ComAround Zero™ problemer og svarer på spørsmål hos våre kunder i over 100 land.