​Brooklyn-restauranten Kichin og Comfort Hotel Børsparken inviterer Kirkens Bymisjon til lunsj.

Pressemelding   •   feb 25, 2016 08:05 CET

(Oslo 23.02.16) Comfort Hotel Børsparken er vertskapshotell under X-games i Oslo. I den anledning blir hotellets kjøkken tatt over av en Brooklyns heteste restauranter, Kichin. 23. februar serverte de internasjonale kokkene middag til gjester og spesielt inviterte i hotellobbyen. Onsdag 24. februar inviterer restauranten og Comfort Hotel Børsparken til lunsj for Kirkens Bymisjons gjester og brukere.

-I desember går våre brukere og gjester fra matbord til matbord, men det er få invitasjoner resten av året. Derfor er det så bra at X Games og private aktører som Comfort Hotel gjør litt ekstra for de som har det vanskelig når det er folkefest i byen, sier Eli Svardal i Lønn som fortjent, stiftelsen Kirkens Bymisjon.

Onsdag 24. Februar åpner Comfort Hotel Børsparken dørene for Kirkens Bymisjons gjester og brukere. Hotellet og Kichin planlegger å servere rundt 100 porsjoner og eventuelt overskudd leveres til Kirkens Bymisjon etter lunsjen er over.

-Vi syns det er kjempehyggelig å bidra til å spre feststemningen fra X Games til hele byen. Kirkens Bymisjon holder til ved siden av oss og i naboskapets ånd prøver vi å dele med dem så ofte vi kan, sier Johanna Furenbäck, hotelldirektør på Comfort Hotel Børsparken.

I 2016 har Comfort Hotel Børsparken ambisjoner om å invitere flere spennende restaurantkonsept fra hele verden til å ta over hotellets kjøkken.

-Det har vært veldig positiv respons fra gjester og besøkende med å ha Kichin på besøk. Vår ambisjon er å ha nye konsepter på plass månedlig, for å tilby byen og våre gjester et spennende matkonsept framover, avslutter Furenbäck.

Comfort Hotel er urbane og effektive hoteller for reisende, som ønsker å bo sentralt i moderne og spennende omgivelser til en fornuftig pris.  Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellselskaper med 178 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum.