Comfort Hotel inngår nytt samarbeid med AYO om el-sparkesykler

Pressemelding   •   mai 29, 2019 07:45 CEST

Helt i tråd med Comfort Hotels fokus på å gjøre hotellopplevelser “easy” har kjeden inngått et samarbeid med MobilityTech-bolaget AYO om installasjon av el-sparkesykler på 18 av sine hotell i Sverige, Norge og Danmark.

Samarbeidet som er inngått mellom AYO og Nordic Choice Hotels innebærer at AYO installerer el-sparkesykler på utvalgte hotell og står for driften av sparkesyklene, og hotellene står for parkeringsplasser og lading. Hotellgjesten booker gjennom AYOs mobilapp der de ut over selve bookingen også låser opp, betaler og returnerer sparkesykkelen. Appen kommuniserer med brukeren om gjenstående batteritid/rekkevidde og har en smart funksjon kalt “Take me back” som guider brukeren tilbake til hotellet via GPS.

- Vi er svært fornøyde over at vi har fått til dette samarbeidet med AYO, både fordi de kan tilby våre gjester en smart løsning for å oppdage en ny by, men også fordi de er snille mot miljøet, akkurat som oss. Å tenke bærekraftig er viktig for oss på Comfort Hotel, og at vi gjennom dette samarbeidet kan sikre at sparkesyklene er av høy kvalitet og kan leve lenge er verdifullt for oss. El-sparkesykler er dessuten helt i tråd med hva vår urbane målgruppe ønsker, sier Anna Spjuth, Senior Vice President for Comfort Hotel.

AYO er tilgjengelige på Comfort Hotel fra uke 22. Til å begynne med er det 18 hotell i Sverige, Norge og Danmark som omfattes av samarbeidet med AYO, men antallet kommer til å vokse med etterspørselen.

- Vi er veldig glad for samarbeidet med Nordic Choice Hotels og Comfort Hotel, og tror at dette er bra for både gjesten og miljøet. AYO kombinerer kvalitets-hardware med avansert IoT-utvikling. Resultatet er et produkt med lang levetid, en mer robust konstruksjon med lekkert design og en superenkel kundeopplevelse. Vi på AYO er lidenskapelig opptatt av holdbare destinasjonsopplevelser. Derfor må sparkesyklene leveres tilbake til hotellet der de ble hentet ut, som innebærer at vi ikke kommer til å bidra til at de “roter til” bybildet, sier Linda Melin, medgründer av AYO.

Hotellene som inngår i samarbeidet er:

Norge:

Comfort Hotel Xpress Stockholm Central, Stockholm

Danmark:

Comfort Hotel Vesterbro, København

For mer informasjon kontakt:

Anna Spjuth, Senior Vice President Comfort Hotel, +46 72 201 24 84

Iselin Fjeld, Communicator Comfort Hotel, +47 46 44 31 38

For mer informasjon om AYO: https://www.rideayo.com

Les mer om samarbeidet her:

Comfort Hotel er urbane og effektive hoteller for reisende, som ønsker å bo sentralt i moderne og spennende omgivelser til en fornuftig pris.  Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellselskaper med 178 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum.