​Comfort Hotel og X Games – a match made in heaven

Pressemelding   •   des 01, 2015 08:00 CET

(Oslo 30.11.15) Når actionfylte X Games Oslo braker løs i februar 2016 vil de internasjonale ski- og brettstjernene bo hos hotellrebellen Comfort Hotel midt i sentrum. Samarbeidet bygger på en felles tro på samfunnsnytte i kombinasjon med moro og lave skuldre.

- Det er kult når vi får samarbeidspartnere som har tro på det vi driver med. X Games Oslo er først og fremst et av verdens største action sports-events, men når vi får så mye offentlig støtte er det også viktig at vi beviser at vi kan gi noe tilbake, og ikke bare farer med tompreik om samfunnsansvar. Derfor var det viktig for oss med en samarbeidspartner som jobber med å sette bærekraft på dagsorden, sier Henning Andersen i SAHR Concepts, som gjennomfører arrangementet for TV 2.

Valget om hotellsamarbeidspartner falt derfor på Comfort Hotel. Hotellkjeden lanserte i år kampanjen Dear Tripadvisor, som oppfordrer Tripadvisor til å legge til bærekraft som ratingalternativ for gjesteanmeldelser av hotell og restaurant. I tillegg har de nylig lansert en splitter ny frokost med sunnhet og bærekraft i fokus.

Når de 126 utøverne med team ankommer Oslo i slutten av februar ønskes de hjertelig velkommen til Comfort Hotel fem hotell i byen. Her får de kort vei til alt byen har å by på og de kan de slappe av og sosialisere mellom halsbrekkende stunts, TV-sendinger, pudder og pipe.

- Comfort Hotel og X Games Oslo er en match made in heaven. Bærekraft, fysisk aktivitet og engasjement er ikke noe vi gjør. Det er noe vi er. I tillegg kommer utøverne til å stortrives i urbane og lekne omgivelser hos oss, det er vi helt sikre på. Vi gleder oss enormt og skal bidra til å gjøre X Games Oslo til tidenes sportsbegivenhet, sier Olav Langli, driftsdirektør i Comfort Hotel Norge.

Comfort Hotel Grand Central blir utøver-hotell, mens kjedens øvrige fire sentrumshotell i Oslo blir hjem for X Games Oslo sine medarbeidere, media, teams, sponsorer og internasjonale gjester. Målet er at hele Oslo aktiviseres når X Games kommer til byen.

- Det er fett at Comfort Hotel vil noe mer enn bare å tjene penger på arrangementet. De skyter faktisk inn ressurser og ideer, bidrar med aktiviteter og deler våre verdier. Det er et godt partnerskap, sier Henning Andersen.

Comfort Hotel vil være til stede under X Games Oslo Village og å bidra til å stimulere publikum med aktiviteter for pudderelskere i alle aldre. X Games Oslo Village er en del av arenaene på Tøyen og i Oslo Vinterpark hvor publikum kan delta i aktiviteter etter modell fra X Games i USA.

-X Games Oslo er et annerledes idrettsarrangement med verdier som er helt i tråd med Comfort Hotels egne. Vi vil bidra til å øke begeistringen også utenfor hotelltrappa og våre fem hotell i Oslo skal gjøre alt for å lage en rå folkefest sammen med X Games og resten av Oslo, sier Langli.

Hotellene som vil huse X Games Oslo er Comfort Hotel Grand Central, Comfort Hotel Børsparken, Comfort Hotel Karl Johan, Comfort Hotel Xpress Central Station og Comfort Hotel Xpress Youngstorget.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Olav Langli, driftsdirektør i Comfort Hotel Norge.
Tlf.: +47 480 60 480
E-post: olav.langli@choice.no

Lars-Einar Petterson, kommunikasjonssjef i X Games Oslo.
Tlf.: +47 934 48 827
E-post: larseinarp@gmail.com

Comfort Hotel er lekne og sosiale hotell for reisende som ønsker å bo sentralt og moderne til en fornuftig pris. Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels, et av Nordens ledende hotellselskaper med 184 hotell på mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum.