Comfort Hotel Trondheims hotelldirektør, Espen ravnå, er Årets Unge Hoteliér!

Pressemelding   •   jan 18, 2018 07:30 CET

Comfort Hotel Trondheims hotelldirektør, Espen ravnå, er Årets Unge Hoteliér! Bilde: Camilla Bergan / HSMAI

I regi av HSMAI og Cornell Hotel Society Norway Chapter hedret den norske reiselivsbransjen sine hotellstjerner under den årlige HSMAI-prisutdelingen i Oslo. I konkurranse med mange gode kandidater stakk hotelldirektøren på Comfort Hotel Trondheim, Espen Ravnå (30), av med den gjeve prisen "Årets Unge Hoteliér".

- Det føles utrolig godt og det er stor stas å få denne anerkjennelsen blant så mange dyktige hotell-kolleger i Norge. Prisen deles med mitt utrolige team på Comfort Hotel Trondheim, som jeg er svært heldig og takknemlig for å jobbe sammen med, sier Espen Ravnå.

HSMAI Prisene er det norske reiselivets årlige bransjekåring. HSMAI fikk i år spesielt mange forslag til kandidater i kategorien ”Årets Unge Hoteliér” og ble nødt til å dele juryarbeidet i to. Etter en forhåndsjuryering satt juryen til slutt med 5 kandidater der Espen Ravnå konkurrerte mot to andre hotelldirektører, en hotellsjef og en kjøkkensjef.

I sin begrunnelse for kåringen skriver juryen blant annet at Espen Ravnå har forbedret hotellet sitt på en måte som er blitt lagt merke til. Hotellet har hatt flere utfordringer som systematisk er blitt adressert og løst. Det er blitt foretatt store organisasjonsendringer uten at han har mistet fokuset på de viktige detaljene. Fra å ligge nederst i kjeden på gjestetilfredshet på frokost, har han sammen med sitt team, løftet nivået måned for måned – og i november endte de på 1. plass.

Årets Unge Hoteliér har gjort en innsats som det står respekt av og som vil inspirere mange bransjekollegaer.

Espen flyttet fra Oslo til Trondheim for å ta over stafettpinnen på Comfort Hotel Trondheim, etter nesten fem år som salgs- og markedssjef på Quality Hotel 33 i Oslo. I løpet av halvannet år har han tatt grep i alle deler av hotellet, for å skape et enda bedre hotell der både gjester og ansatte trives. Han har på rekordtid løftet nivået og resultatene på hotellet til en all time high, og skapt en helt ny arbeidsplass for seg selv og sine medarbeidere.

-Espen beviser at bærekraftig ledelse lønner seg. Han er et forbilde for sine kolleger i hele bransjen, og viser at med nysgjerrighet, tålmodighet, mot, resultatfokus og kjærlighet til- og fra menneskene rundt seg er alt mulig. Vi er utrolig stolte av Espen og jobben han gjør, sier Anna Spjuth, Comfort Hotels nordiske kjededirektør.

Som vinner at Årets Unge Hoteliér får Ravnå delta på Cornell’s General Managers Program (GMP) ved prestisjefylte Cornell School of Hotel Administration i New York.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Espen Ravnå
Hotelldirektør Comfort Hotel Trondheim
espen.ravna@choice.no

Anna Spjuth
Senior Vice President Comfort Hotel
anna.spjuth@choice.se

Comfort Hotel® er en del av Nordens mest ekspansive hotellselskap, Nordic Choice Hotels, med 190 hoteller på 100 destinasjoner. Nordic Choice Hotels er garantisten for at samtlige hoteller driver etter høyeste standard for gjesteopplevelser, etikk og miljø.

Comfort Hotel gir deg det du trenger og dropper det unødige. På våre 30+ hotell i Norge, Sverige, Danmark og Litauen får du fantastisk lokasjon og urbant design til fornuftige priser. Vi gjør alt for at du skal få en upåklagelig opplevelse hos oss og i byen du er i. Derfor har vi sørget for at våre ansatte kjenner til byens hemmeligheter - De beste stedene å spise, byens beste barer og attraksjonene du ikke kan gå glipp av.

Comfort Hotel er for den prisbevisste. Den som vil bruke penger på opplevelser, på shopping og på å utforske verden. Vil du vite mer? Besøk www.comforthotel.no