Et hotell med Mykje Meir

Et hotell med Mykje Meir

Med hjelp fra Yngvar Andersen og Mykje Meir satser Comfort Hotel Børsparken på å bli Norges sunneste arbeidsplass

-       Det er viktig å fokusere på trening i arbeidstiden. Umiddelbart vil en bedrift merke nedgang i sykefraværet. På lang sikt vil  bedriften oppleve mer effektivitet, lojalitet og medarbeidere som tar det ekstra steget. Vi må heller ikke glemme at effekten vil være merkbar på et nasjonalt plan, med lavere sykefravær og dermed også økonomisk sparing i den offentlige sektoren, sier Yngvar Andersen, gründer og eier av Mykje Meir og kjent fra TV-programmet ”Puls”

Dørene til det nye Comfort Hotel Børsparken åpnet offisielt den 12. mars, men både ansatte og gjester på hotellet har i lengre tid hatt mulighet til å trene med Norges beste personlige trenere i noen måneder. Mykje Meir med Yngvar Andersen i spissen og Comfort Hotel Børsparken har gått sammen om å tilby en pakke som de mener vil være en god investering i en hektisk arbeidshverdag.

-       Vi ønsker å tilby verdens sunneste arbeidsplass. Vi tror at det er good business å gi de ansatte muligheten til å kunne trene på arbeidsplassen. Det vil føre til økt overskudd som igjen vil skape glede både på arbeidsplassen og hjemme, sier Thomas Westergaard, konserndirektør i Comfort Hotels.

To ganger i uken er det fellestrening i hotellets treningsrom. Treningstimene er fasilitert  av instruktører fra Mykje Meir. I utgangspunktet var timene forbeholdt ansatte, men det var stor pågang fra gjestene med ønsket om mulighet til deltagelse og dermed ble treningen åpnet for alle.

-       Det skjer veldig mye når man svetter, puster og peser seg gjennom anstrengende øvelser. Det har ført til at vi har kommet mye tettere innpå gjestene våre. Hjemme har jeg fått mye mer overskudd til å gjøre ting som jeg ikke ville ha gjort tidligere. Det er sunnere for meg å være på jobb enn å være hjemme, sier Anna Jatta, ansvarlig for renhold på hotellet.

Regioner

Comfort Hotel er urbane og effektive hoteller for reisende, som ønsker å bo sentralt i moderne og spennende omgivelser til en fornuftig pris.  Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellselskaper med over 200 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Norden og Baltikum.

Relatert materiale