Continental med rekord - Over 20 millioner solgte vinterdekk i Europa 2012!

Continental med rekord - Over 20 millioner solgte vinterdekk i Europa 2012!

Hanover, 11 januar 2013

I det kommersielle året 2012 økte Continental forrige års salg av vinterdekk til våre kunder. I det europeiske ettermarkedet solgte markedslederen i dette segmentet 20.1 millioner vinterdekk for personbil, SUVs og varebil forrige år. Til tross for et anslagsvis fall på 10% i totalmarkedet klarte Continental å øke eget salg med en prosent. I 2011 hadde det Hanover-baserte selskapet solgt omtrent 19,8 millioner vinterdekk. Globalt oppnådde selskapet et salg på intet mindre enn 21.4 millioner vinterdekk!

"Ved å sette en ny salgsrekord for vinterdekk innen det europeiske ettermarkedet oppnådde vi en signifikant økning i vår markedsandel. Ved å se dette opp mot det generelt vanskelige markedet, så er vi svært stolte av hva vi har oppnådd" kommenterte Nikolai Setzer,  styremedlem for dekkdivisjonen i Continental AG. Setzer ser også mulighetene for videre vekst utover Europa. "Dersom det blir tøffere i de mer etablerte markedene, har vi - som nummer fire globalt - en god mulighet for å også benytte vekstmarkeder med stort potensial der vi i dag er relativt underrepresentert. Det vil være enklere for oss å utvikle oss videre der enn i for eksempel Vest-Europa, der vi i dag allerede har en svært god markedsdekning".

Også i 2012, bekreftet flertallige store og betydningsfulle internasjonale testaktører den høye kvaliteten blant Continentals vinterdekk, ved gjentatte kjøpsanbefalinger og topplasseringer. Vinterdekkporteføljen inkluderer dekk designet for Vest-Europa, som ContiWinterContact TS 800, TS 850 og TS 830P, samt SUV dekket ContiCrossContact Winter. For nordiske forhold er særlig dekkene ContiVikingContact 5 (piggfritt) og Conti IceContact (pigg) verdt å nevne, dekk særlig egnet for Skandinavia og Russland.

Godkjenninger fra det ypperste av europeiske bilprodusenter vektlegger videre toppkvaliteten og de overlegne egenskapene til vinterdekk fra Continental. Dette eksemplifisert ved at high-performance aktøren Porsche nylig godkjente ContiWinterContact TS830P for flere av merkets bilmodeller. "Vi, og særlig våre over 1000 eksperter på R&D i Hanover, ser på dette som et enormt incentiv for å videre jobbe mot å levere vinterdekk med den beste teknologi og største sikkerhetsmargin også i de neste årene som kommer" avslutter Setzer.

With preliminary sales of €32.7 billion in 2012, Continental is among the leading automotive suppliers worldwide. As a supplier of brake systems, systems and components for powertrains and chassis, instrumentation, infotainment solutions, vehicle electronics, tires, and technical elastomers, Continental contributes to enhanced driving safety and global climate protection. Continental is also an expert partner in networked automobile communication. Continental currently has more than 170,000 employees in 46 countries.