Continentals Tire Division kunngjør tre nye forretningsenhetssjefer

Continentals Tire Division kunngjør tre nye forretningsenhetssjefer

• Christian Koetz er ny sjef for forretningsenheten Commercial Vehicle Tires
  • Philipp von Hirschheydt tar over som sjef for Passenger and Light Truck Replacement Tires EMEA (Europe, Middle East and Africa)
  • Ferdinand Hoyos er ny sjef for Passenger and Light Truck Replacement Tires APAC (Asia Pacific Region)

Hannover 2. juli 2018. Teknologiselskapet og premiumdekkprodusenten Continental omorganiserer toppledelsen i dekkdivisjonen. Fra og med i går leder Christian Koetz (48) forretningsenheten Commercial Vehicle Tires og rapporterer i denne funksjonen til Nikolai Setzer, medlem i hovedstyret til Continental og sjef for dekkdivisjonen. Koetz' tidligere posisjon som sjef for forretningsenheten Passenger and Light Truck Replacement Tires EMEA blir tatt over av Philipp von Hirschheydt (43). Hans tidligere stilling som sjef for Passenger and Light Truck Replacement Tires APAC fylles av Ferdinand Hoyos (41). Von Hirschheydt og Hoyos vil også rapportere direkte til Nikolai Setzer. Koetz er etterfølgeren til Dr. Andreas Esser (59), som tar over ledelsen av forretningsregionen APAC Truck Tire hos Continental Commercial Vehicle Tires i Petaling Jaya i Malaysia. Han vil rapportere til Christian Koetz.

Nikolai Setzer, medlem i hovedstyret i Continental og sjef for dekkdivisjonen, forklarer bakgrunnen for disse endringene: "Målet med disse personalendringene er å benytte seg av den omfattende, internasjonale og funksjonelle ekspertisen disse personene har fått gjennom lange karriérer og vil dermed styrke det globale teamet vårt for i enda større grad å tilfredsstille kundenes krav til kompetanse og effektivitet. Dette er et viktig element i vår langsiktige vekststrategi ’Vision 2025’.”

Christian Koetz hadde ledet forretningsenheten Passenger and Light Truck Replacement Tires EMEA siden juni 2011. I tillegg var han president i European Tyre and Rubber Manufacturers' Association (ETRMA) fra januar 2015 til desember 2017. Fra 2006 til 2011 jobbet Koetz som Senior Vice President i den sentrale Research and Development-avdelingen til Continental i Hannover, Tyskland. Før dette hadde han flere funksjoner i Original Equipment-avdelingene for Passenger and Light Truck Tires i North America og Hannover.

Philipp von Hirschheydt ble utnevnt til sjef for Passenger and Light Truck Replacement Tires APAC i april 2015. Før dette, fra juni 2012 til mars 2015, var han Chief Executive Officer (CEO) hos Continental Tire Andina i Ecuador. Fra 2009 til 2012 hadde han flere stillinger i forretningsenheten Fuel Supply (i dag: Fuel & Exhaust Management) i Dortmund, Tyskland. Tidligere var von Hirschheydt Project Manager i Continentals Mergers & Acquisitions-avdeling i Hannover.

Ferdinand Hoyos var Cheif Executive Officer i Andina-regionen (Venezuela, Colombia, Bolivia, Chile og Ecuador) fra februar 2015 til slutten av juni 2018. Før dette var han Head of Mergers & Acquisitions og Corporate Real Estate Management i Hannover. Fra 2006 til 2011 var Hoyos sjef for Head of Mergers & Acquisitions hos Continental. Tidligere jobbet han som konsulent innen strategi og bedriftsøkonomi.

Continental utvikler banebrytende teknologier og tjenester for en bærekraftig og tilkoblet mobilitet av mennesker og deres gods. Teknologiselskapet ble grunnlagt i 1871, og tilbyr trygge, effektive, intelligente og rimelige løsninger for kjøretøy, maskiner, trafikk og transport. I 2017 omsatte Continental foreløpig for rundt 44 milliarder euro, og har per i dag mer enn 240 000 ansatte i 61 land.

Dekkavdelingen har for tiden mer enn 24 produksjons- og utviklingssteder over hele verden. Det brede produktspekteret og kontinuerlige investeringer i forskning og utvikling, gir et vesentlig bidrag til kostnadseffektiv og miljøeffektiv mobilitet. Som en av verdens ledende dekkprodusenter med rundt 54 000 medarbeidere oppnådde dekkavdelingen et salg på € 11,3 milliarder i 2017.