Aibel og Coor forlenger samarbeidet til 2020

Pressemelding   •   jan 10, 2017 09:12 CET

Aibel AS er et ledende serviceselskap som jobber innen olje, gass og fornybar energi. Coor har siden 2014 levert integrerte facility management-tjenester på samtlige av Aibel sine lokasjoner i Norge. Dette partnerskapet forlenges til 2020 når Aibel nå erklærer opsjon på to nye år.

Avtaleforlengelsen har en forventet årlig verdi på omtrent 49 millioner kroner.

- Oljebransjen har de siste to årene vært preget av kostnadskutt og effektiviseringer. Vi opplever at vår viktigste leverandør av FM-tjenester har bidratt til å tilpasse seg den nye og utfordrende situasjonen og gjort det mulig for Aibel FM å nå sine mål gjennom kostnadsbesparende tiltak. Vår erfaring i de snart tre årene vi har samarbeidet med Coor, er at Aibel og Coor gjennom en partnerskapsavtale har klart å møte utfordringen på best tenkelig vis, sier Hans-Jakob Berge, head of FM i Aibel.

- At Aibel allerede nå velger å utløse første opsjon er en stor honnør og en tillitserklæring til Coor. Vi er stolte over å ha et gjensidig gunstig partnerskap, med fleksible og skalerbare tjenester og et felles fokus på forbedringer. Vi ser frem til videre samarbeid og et fortsatt arbeid med å utvikle våre tjenester og leveranser slik at de alltid støtter Aibels virksomhet optimalt, uttaler administrerende direktør i Coor Norge, Nikolai Utheim.