Coor forlenger avtalen med SAS

Pressemelding   •   feb 01, 2017 08:00 CET

Coor har inngått en fornyet avtale med SAS (Scandinavian Airlines) med en anslått kontraktsverdi på omlag 1 milliard NOK. Avtalen innebærer at Coor skal fortsette å levere integrerte Facility Management-tjenester (IFM) til et flertall kontorer, hangarer og tekniske bygninger i Sverige, Norge og Danmark de neste seks årene.

SAS er Nordens ledende flyselskap. Den forlengede IFM-avtalen innebærer at Coor skal samordne, utvikle og levere et stort antall FM-tjenester til SAS, blant annet vedlikehold av eiendommer, renhold og sikkerhetstjenester. Avtalen har varighet på seks år, med et årlig, fast abonnementsvolum på cirka 150 millioner NOK. I tillegg kommer variable prosjektvolum.

- SAS er en viktig kunde for Coor som vi har samarbeidet med siden 2008, og vi er veldig glade for å fortsette samarbeidet i ytterligere seks år. Nøkkelen til en fornøyd kunde ligger i vår evne til å forstå og kontinuerlig tilpasse vår virksomhet til kundens behov. I dette tilfellet handlet det om å videreutvikle partnerskapet og å øke innsynet. Vi ser nå frem til å fortsette å fornye og forbedre leveransene våre i samarbeid med SAS, sier Mikael Stöhr, konsernsjef i Coor.

En av de nyhetene som innføres er en videreutviklet leveranseoppfølgning. Ved hjelp av tydelige nøkkeltall kan SAS via Coors digitale oppfølgningsverktøy Coor Performance Portal følge utviklingen i leveransen og sammenligne mellom ulike land og byer.

- Vi har samarbeidet med Coor i åtte år, og tar nå steget videre gjennom et videreutviklet partnerskap. For oss er det viktig å finne en bra balanse mellom kvalitet og pris, men fremfor alt at vi har et velfungerende og nært samarbeid basert på tillit og innsyn, sier Bjørn Frivold, Head of Facility Management i SAS-gruppen.

For mer informasjon, pressebilder etc., se www.coor.no eller kontakt:

Mikael Stöhr, konsernsjef i Coor, + 46 10 559 59 62, mikael.stohr@coor.com

Nikolai Utheim, adm. dir. for Coor i Norge, +47 976 97 167, nikolai.utheim@coor.com

Åsvor Brynnel, kommunikasjonssjef i Coor Group, +46 10 559 54 04, asvor.brynnel@coor.com