Coor styrker posisjonen i norsk olje- og gassindustri

Pressemelding   •   okt 25, 2016 09:00 CEST

Coor styrker posisjonen i norsk olje- og gassindustri

Aker Solutions er en global leverandør av produkter, systemer og tjenester til olje- og gassindustrien. De nye avtalene mellom Coor og Aker Solutions omfatter delvis en forlengelse av den eksisterende avtalen på leveranse av integrerte FM-tjenester til Aker Solutions kontorbygg i Snarøyveien 20, og delvis en helt ny avtale på leveranse av integrerte FM-tjenester til det nye hovedkontoret på Fornebuporten. Den nye og forlengede avtalen med Aker Solutions tilsvarer et årlig volum på ca. 20 MNOK per år, og løper i 4 år med leveransestart i løpet av andre halvår 2016.

Ut over dette har Coor inngått en ny integrert FM-kontrakt med ytterligere et oljeserviceselskap, for leietakere i Snarøyveien 36 og innebærer leveranse av integrerte FM-tjenester til et bygg med flere leietagere innen olje- og gassindustrien. Denne avtalen tilsvarer et årlig volum på ca. 20 MNOK pr år, og løper i 3 år med start 1. oktober 2016.

- Vi er stolte over vår styrkede relasjon med Aker Solutions og vår nye kunde. Vår oppgave blir nå, i nært samarbeid med våre bestillere, å utvikle en fortsatt kostnadseffektiv og innovativ serviceleveranse av høy kvalitet, sier Nikolai Utheim, CEO for Coor Norge

Eksempler på tjenester som inngår er eiendomsservice, kontorservice, renhold, kantine, sikkerhet og resepsjonstjenester.

- Den store fordelen med integrerte FM-løsninger er att de er fleksible og gir bedre kvalitet til lavere pris. Generelt sett er det derfor spesielt attraktivt for selskaper i bransjer under stort kostnadspress, eksempelvis den norske olje- og gassindustrien. For Coor, som er markedsledende på leveranser av integrerte FM-løsninger, har dette bidratt til gode vekstmuligheter i Norge. Med disse nye avtalene forsterker vi ytterligere vår posisjon innen denne sektoren, sier Mikael Stöhr, CEO og konsernsjef i Coor.