Coor tegner ny IFM-avtale med ABB

Pressemelding   •   jan 31, 2017 08:00 CET

ABB, med hovedkontor i Zürich, Sveits, er en pionér med ledende teknologi innen elektrifiseringsprodukter, roboter og drivsystemer, industriell automatisering og kraftnett, som betjener kunder innen energiforsyning, industri samt transport og infrastruktur over hele verden. Etter en omfattende anskaffelsesprosess har ABB tegnet avtale med Coor gjeldende samordning, levering og utvikling av et stort antall FM-tjenester til 26 kontor- og produksjonsanlegg i store deler av Norden og Baltikum.

Noen av tjenestene som Coor skal levere er eiendomsservice, sikkerhetstjenester, renhold, arbeidsplasservice samt kaffemaskiner og frukt. Avtalen løper over 5 år og har et forventet årsvolum på over 215 MNOK.

– ABB har tidligere valgt å samarbeide med flere ulike serviceleverandører i Norden og Baltikum. Nå velger de én leverandør som skal ta et helhetsgrep og drive forenkling, effektivisering og utvikling på tvers av land og servicekategorier. Dette er en oppgave vi ser frem til å ta fatt på, sier Mikael Stöhr, konsernsjef i Coor.

Leveransen har suksessiv oppstart fra og med 1. april 2017. Partene jobber i fellesskap med oppstartsarbeidet.

– Avtalen er det største IFM-oppdraget som er inngått på markedet de siste 12 månedene og befester vår posisjon som den ledende IFM-leverandøren i Norden, sier Mikael Stöhr.

For mer informasjon, bilder etc., besøk coor.no eller kontakt:

Mikael Stöhr, konsernsjef Coor, + 46 10 559 59 62, mikael.stohr@coor.com

Nikolai Utheim, adm.dir. Coor Norge, +47 976 97 167, Nikolai.utheim@coor.com

Åsvor Brynnel, kommunikasjonssjef Coor Group, +46 10 559 54 04, asvor.brynnel@coor.com

Coor er Nordens ledende serviceleverandør og tilbyr samtlige servicetjenester som kreves for at et selskap eller offentlig virksomhet skal fungere godt og effektivt. I Coor finnes det spesialistkompetanse innen fire områder; arbeidsplasservice, eiendomsservice, industriservice og strategisk rådgivning.

Ved å kombinere ulike tjenester fra alle eller noen av disse serviceområdene, tilbys unike, effektive og fleksible løsninger som skaper verdi for våre kunder. Vi kaller det smart service – SERVICE med IQ. Blant Coors kunder finnes et stort antall selskaper og offentlige virksomheter i Norden, i ulike bransjer og størrelser. Coor tar stort ansvar for sin virksomhet med hensyn til selskapets kunder, men også med hensyn til ansatte, leverandører, miljøet og samfunnet generelt.