Ny administrerende direktør i Coor Service Management i Norge

Pressemelding   •   des 01, 2015 08:36 CET

Nikolai Utheim er i dag CFO i Coor Norge. Han begynte sin karriere i Coor med salg av store IFM-kontrakter i 2006, og har hatt rollen som CFO siden 2011. Den norske virksomheten har i løpet av de seneste årene vokst kraftig. Utheims erfaringer fra salgsarbeid i kombinasjon med lønnsomhetsfokus, gjør han til en sterk etterfølger etter Klas. En prosess for å rekruttere en ny CFO for Coor i Norge er startet.

Nikolai Utheim overtar rollen etter Klas Elmberg som blir ny viseadministrerende direktør for Coor i Sverige. Elmberg begynte å jobbe med virksomhetsutvikling i Coor i 2008, men gikk raskt over til den operative virksomheten som leder på ulike nivåer. Han har vært administrerende direktør for Coor i Norge siden 2014.

Ny administrerende direktør i Coor Sverige
Fra 1. januar 2016 overtar AnnaCarin Grandin, nåværende viseadministrerende direktør for Coor i Sverige, rollen som administrerende direktør for Coor i Sverige. Hun tar over etter Ulf Wretskog som har valgt å forlate selskapet. Grandin har jobbet i ulike ledende stillinger i Coor siden 2001. Hun har stor erfaring fra den operative virksomheten og er godt kjent blant mange av Coors kunder. Med et sterkt resultat- og kundefokus, har hun de egenskaper som kreves for å fortsette å utvikle den svenske virksomheten.

- Jeg er veldig fornøyd med lederlaget vi nå får i Norge og Sverige. AnnaCarin Grandin og Klas Elmberg blir et sterkt lederteam i Sverige, med den erfaringen og operative styrken som kreves. Samtidig får vi en veldig god løsning i Norge, der vi har hatt sterk vekst og er i en situasjon der det er en fordel å ha en nordmann ved roret. Det er naturligvis også gledelig å kunne løfte frem og forfremme interne ressurser. Det er et bevis på at vi har dyktige ledere i Coor, hvilket er viktig for vår fremgang. Jeg vil også takke Ulf Wretskog for det store engasjementet og innsatsen i løpet av sine 14 år i Coor, sier Mikael Stöhr, konsernsjef Coor Service Management.

AnnaCarin Grandin og Nikolai Utheim kommer med dette til å ta plass i konsernledelsen. Klas Elmberg blir sittende i konsernledelsen. Ulf Wretskog forlater konsernledelsen, men vil stå til ledelsens disposisjon en periode etter årsskiftet.

Selskapet har omtrent 6 400 medarbeidere i Sverige, Danmark, Norge, Finland og Belgia. Norge har i dag ca. 1 250 ansatte og en omsetning på 1,5 milliarder NOK. Konsernet omsetter for omtrent 7,4 milliarder NOK.