StrongPoint med ordre til polsk dagligvarekjede

– De siste årene har flere og flere butikker installert selvbetjente kasser, noe som frigjør tid for de ansatte til å yte mer service i selve butikken. Under koronapandemien har dette kommet godt med ettersom butikkene har innført strengere renholdsrutiner, samtidig som det minimerer risiko for smitte mellom kunder og ansatte, sier Jacob Tveraabak, administrerende direktør i StrongPoint og fortsetter:

– Vi opplever økt etterspørsel etter tjenesteautomatisering i kjølvannet av pandemiutbruddet. Samarbeidet med Partner Tech Europe og Stokrotka er et tydelig signal på at det nå skjer et skifte i dagligvarebransjen.

Ruller ut selvbetjening i det polske markedet
Avtalen om selvbetjeningskassene er den første som er inngått gjennom StrongPoints nye samarbeidspartner Partner Tech Europe, Tysklands ledende utvikler og produsent av POS-løsninger, POS-enheter og mobile løsninger. Partnerskapet ble annonsert i april i år og er en viktig del av StrongPoints satsning i de landene som ikke er deres hjemmemarkeder. Nå står altså det polske markedet for tur, og de 100 selvbetjente kassene blir installert i løpet av sommeren.

– Som en av de ledende og mest velkjente dagligvarekjedene i Polen forplikter Stokrotka seg til å tilby en effektiv og trygg handleopplevelse til våre kunder i vårt stadig økende nettverk av dagligvarebutikker. Det polske dagligvaremarkedet utvikler seg raskt, og vi forbedrer oss kontinuerlig for å kunne gi kundene det beste tilbudet. Vi har startet samarbeidet med Partner Tech Europe og StrongPoint for å installere løsninger for selvbetjente kasser som en del av vår strategi for å tilby neste generasjons handleopplevelser til våre kunder, sier administrerende direktør i Stokrotka Arūnas Zimnickas.

I februar lanserte StrongPoint sin vekststrategi som er basert på lønnsom og organisk vekst, kostnadskontroll og en solid balanse, som plattform for å skape aksjonærverdier. Målsettingen er driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner og EBITDA-marginer på 13-15% i 2025.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Jacob Tveraabak
Administrerende direktør, StrongPoint ASA

Om Stokrotka | www.stokrotka.pl
Som en av de største dagligvarekjedene på det polske markedet har Stokrotka aktivt formet historien til detaljhandelen i Polen siden 1990-tallet. Stokrotka har rundt 650 butikker over hele Polen og er en del av Maxima Group.

Om StrongPoint | www.strongpoint.com
StrongPoint øker produktivitet for europeiske detaljister ved å tilby innovative, integrerte butikk-teknologiløsninger forankret i et langsiktig forhold til kunder og partnere. StrongPoint er også markedsledende innen IBNS-løsninger for Cash-In-Transit og produsent av etiketter for kunder i Norge og Sverige. Vårt team er klare til å tilby profesjonelle tjenester og konsulenttjenester med 525 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Spania og Russland. StrongPoint har hovedkontor i Rælingen, Norge, og er notert på Oslo Børs (ticker: STRONG).

Om Partner Tech Europe | www.partner-tech.eu
Som medlem av QISDA-gruppen, er Partner Tech Europe den ledende utvikleren og produsenten av POS-løsninger, POS-enheter og mobile løsninger. Siden 1990 har de distribuert sine innovative løsninger over hele verden, med hovedkontor I Hamburg i Tyskland. Med sitt omfattende utvalg av verktøy, fra mobile bestillingssystemer til kompakte alt-i-ett-systemer, blir selskapet en smart butikkpartner i dagens globaliserte verden.