Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen gratulerer Dachser ved Hans-Thomas  Andersen med prisen for beste utstiller.
Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen gratulerer Dachser ved Hans-Thomas Andersen med prisen for beste utstiller.

Dachser ble tildelt prisen for beste utstiller på Transport og Logistikk 2016.

På Transport og Logistikk 2016 den 17. - 18. oktober, årets møteplass innen logistikk, ble prisen for beste utstiller tildelt Dachser av arrangør Norsk Industri og NHO Logistikk og Transport. Maskoten Dachser Bert skapte god stemning i utstillersalen og bidro til at Dachser vant den gjeve prisen.

Dachser var tilstede på Transport og Logistikk 2016 for å presentere sine logistikkløsninger for det norske markedet. Dachser er en global leder i logistikkbransjen og er et familieid selskap med engasjerte ansatte og innovative ideer. «For å skape litt liv i messehallen har vi i år sørget for å få vår maskot Dachser-Bert på besøk fra Tyskland. I tillegg hadde vi en konkurranse på standen som var meget populær med hele 174 deltakere,» forteller Hans-Thomas Andersen, General Manager i Dachser Norway AS.

Teamet fra Dachser delte ut brosjyrer og fortalte markedet om Dachsers logistikknettverk og det nettbaserte verktøyet, eLogistics, hvor man enkelt kan beregne fraktkostnader, bestille transport og spore forsendelser i hele Europa. «Vi er beæret over å få prisen for beste stand i 2016. Det ble en veldig overraskende og hyggelig avslutning på årets konferanse,» avslutter Hans-Thomas Andersen. Prisen for beste stand har blitt delt ut ti år på rad av arrangøren fra Transport og Logistikk.

Dachser, et familieeid selskap med hovedkontor i Kempten i Tyskland, er en av de ledende logistikkleverandørene i Europa.

Dachser leverer omfattende transportlogistikk, lagertjenester og kundespesifikke tjenester på tre forretningsområder: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics og Dachser Air & Sea Logistics. Selskapets tilbud består av omfattende og flerfaglige tjenester, f.eks. kontraktlogistikk, konsulent- og rådgivningstjenester, samt bransjespesifikke løsninger. Et sømløst transportnett – både i og utenfor Europa – og informasjonteknologi som er helintegrert i alle selskapets systemer, sørger for intelligente logistikkløsninger over hele verden.

I 2015 hadde Dachser 26.500 ansatte på 428 steder over hele verden og omsatte for nesten 5,64 milliarder euro. Logistikkleverandøren håndterte i alt 78,1 millioner forsendelser som til sammen veide 37,3 millioner tonn. Dachser er representert med sin egen organisasjon i 43 land.

Det er mer informasjon om Dachser på www.dachser.no

Ingrid Øie

Pressekontakt Communications Consultant Nordic