Bild från öppningsnumret.

Daftös bidrag till Jontefondsgalan

Under söndagen den 24 november hölls årets upplaga av Jontefondsgalan i Eriksbergshallen i Göteborg. Precis som förra året var Daftö på plats för att bidra till insamlingen som uppmärksammar organdonation. I år bidrog Daftö till utlottningen av priser med en tvådagarsvistelse på anläggningen inklusive entré till nöjesparken Daftöland. Dessutom levererades en check på 75 000 kr som innehåller pengar från anläggningens pantstationer och dricks från personalen.

Jontefonden höll i helgen sin tredje insamlingsgala, en magisk julbal och succén var ett faktum. Totalt samlades drygt 2,7miljoner kronor in till Jontefonden. Pengarna som samlades in under kvällen kommer att användas för att öka livskvaliteten och sätta guldkantför barn och ungdomar som väntar på eller har genomfört en organtransplantation och deras syskon, vilket är Jontefondens syfte.

I år gästades galan av flera kända namn såsom Jessica Andersson, Uno Svenningson, Nanne Grönvall, Jennifer Brown, Morgan ”Mojje” Johansson, David Hellenius, Kattis Ahlström och prinsessan Birgitta. Värd för kvällen var Renée Nyberg som är ambassadör för Jontefonden. Julbalen ramades in av god mat, storband och doftande granar. Julens magi präglas av goda gärningar, något som inspirerade julbalens gäster till givmildhet.

– Julen är barnens högtid och det är för dem vi gör detta. Vi på Daftö har alltid barnens bästa för ögonen. Det genomsyrar hela vår verksamhet som kännetecknas av lekfulla familjeaktiviteter, men också genom de välgörande ändamål vi väljer att bidra till. Jontefonden gör ett fantastiskt arbete med att sprida glädje och stöd till drabbade familjer och uppmärksamma vikten av att bli organdonator, säger Lena Kempe, vd på Daftö Resort.

Daftö Resort har även bidragit till Jontefondens verksamhet genom att ta emot familjer som fått besöket till Daftöland som en guldkant. När David Hellenius gick runt i publiken och samlade in checkar räckte Lena Kempe över en check från Daftö till Jontefonden på 75 000 kr. Pengarna kommer från årets pant som lagts i pantstationerna på området samt en del av dricksen.

– Att fler och fler i vår bransch väljer att skänka pengarna till välgörande verksamhet känns fint. Det är ett enkelt sätt att stötta sådant som hjärtat klappar för och våra hjärtan klappar starkt för Jontefonden. Vi hoppas att fler tar efter det, avslutar Lena Kempe.

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Kempe, VD och delägare i tredje generation
+46(0)73 270 99 50, lena@dafto.se