Carat vinner TNS innsiktspris på Anfo Effekt

Pressemelding   •   feb 02, 2016 23:21 CET

I kveld ble vinnerne av årets ANFO effekt offentliggjort på den store premiefesten på Latter i Oslo. Norges ledende mediebyrå Carat vant årets Innsiktspris fra TNS i samarbeid med Spar. I tillegg fikk teamet diplom for samme kampanje i kategorien Smart Single. Carat vant også diplom sammen med Kristiansand Dyrepark i kategori vekst samt diplom i kategori Smart Multi for Black Friday kampanjen sammen med Elkjøp.

Juryens begrunnelse for vinnercaset var "Caset viser på en overbevisende måte hvordan grundig og kreativt analysearbeid la grunnlaget for kontinuerlig medieoptimalisering som ga lavere kostnader og økt effekt. Juryen er imponert over måten man har nyttiggjort seg data fra ulike kilder og klart å se mønstrene i det store omfanget av data. Caset viser at innsikt ikke er noe man snubler over, men aktivt må jobbe for, og at Big Data er nyttig i markedsarbeidet."

« Jeg er meget stolt over at vi kan hjelper våre kunder å skape verdi, det er det vi er til for og det er det vi fokuserer på. Vi har høy fokus på innsikt, innovasjon og det å bruke ny teknologi for å skape verdi , og det finnes ikke noe bedre enn at vi bevislig klarer å skape økt konkurransekraft for våre kunder, sier Pelle Stensson Adm.Dir i Carat.

ANFO Effekt er en av de gjeveste norske markedsføringsprisene i Norge å vinne, fordi den premierer fremragende kommunikasjon som skaper virkelig målbar verdi. Det er dette markedsføring tross alt handler om.

Carat er Norges største mediebyrå og et av verdens ledende mediebyrånettverk, representert i over 130 land. Carat er et moderne fullservice mediebyrå som hjelper sine kunder å skape forretningsverdi gjennom fokus på innsikt, inntektsbringende strategier og smart bruk av ny teknologi. Byrået inngår i Dentsu Aegis Network og jobber for tiden med kunder som NorgesGruppen, Elkjøp/Lefdal, Netcom, Gresvig, Santander og Coca Cola.

Bildet viser 3 av bidragsyterne til årets Innsiktspris: : Kundedirektør Stian Jansen i Carat, markedsdirektør Martin Munthe Kaas i Spar og Thomas Horn CRM ansvarlig i Carat.

Dentsu Aegis Network er et av verdens ledende markeds- og kommunikasjonskonsern som i Norge består av byråene Carat, Vizeum, Isobar, iProspect, ps LIVE og Amnet. Konsernet er en del av et globalt nettverk med over 27000 ansatte i 123 land. I Norge teller konsernet ca 200 ansatte og har hovedkontor i Oslo. Dentsu Aegis har som ambisjon å være den foretrukne leverandøren for kunder som har behov for ekspertise innen merkevare, media og digitale kommunikasjonstjenester.

Kommentarer (0)