VIPPS ble det gull og Grand Prix i ANFO effekt!

Pressemelding   •   feb 03, 2016 18:40 CET

Vizeum vant sammen med DNB og POL gull i kategori «Ny» samt selveste Grand Prix under ANFO effekt sin prisutdeling på Latter i Oslo i går kveld.Både annonsører, reklamebyråer, pr-byråer, mediebyråer, mediehus og spesialistbyråer er blant de som har levert inn cases i år og ifølge Jan Morten Drange i Anfo har kvalitetsnivået på casene i år vært høyere enn noen gang tidligere.

Juryens begrunnelse for vinnercaset er :

«Vinneren har levert et case som forteller en imponerende suksesshistorie, tuftet på et godt produkt og solid forståelse av markedet. Juryen fremhever spesielt at for å bli ledende i kategorien så var tiden knapp, og lot seg imponere av handlingskraften som ble utvist for å få produktet raskt lansert. Juryen lot seg videre imponere av solid innsikt, en tydelig strategi og en løsning som gjør noe som kan oppleves som komplisert, veldig enkelt og som VIPPS ble til et hverdagsuttrykk og på mange måter allemannseie. Juryen finner caset faglig interessant, veldokumentert og til inspirasjon for alle norske markedsførere.»

Det er Per Christian Werenskiold fra Vizeum som er hovedforfatter på caset, mens øvrige bidragsytere har vært reklamebyrået POL og DNB.

«En av grunnene til de gode resultatene rundt VIPPS er at vi har et veldig tett løp  mellom DNB, Vizeum som mediebyrå og POL som kreativt byrå. DNB var tidlig ute med å involvere Vizeum og det resulterte i at vi fikk til mye spennende og innovativt sammen. VIPPS caset er fundamentert på et omfattende innsikt- og strategiarbeid, kombinert med et velregissert medieuttak som beviser at våre daglige arbeidsmetoder skaper gode resultater! Vizeum er veldig glad for å ha mottatt ANFO Effekt prisen i kategori NY og den prestisjetunge Grand Prix for VIPPS caset, sammen med DNB og POL.” Sier en fornøyd Per Christian Werenskiold.

Grand Prix er en pris som henger høyt og det er derfor ikke noe krav om at den deles ut hvert år. Juryen kan etter egen vurdering kåre en Grand Prix på tvers av kategoriene. Arbeidet skal ansees som å være faglig interessant, svært veldokumentert, kreativt utført og inspirasjonsrikt.

En svært fornøyd Markedsdirektør i DNB Rune Garborg uttaler fra scenen « dette er den desidert største kommersielle sukseen vi har hatt noensinne, og det er også den sterkeste adopsjonen av en markevare vi noensinne har sett i bank og finans, kanskje i retail totalt sett».

Camilla Grund, byråleder i Vizeum, var også strålende fornøyd med kveldens premiedryss.

“Vi i Vizeum er utrolig glade på vegne av vår kjære kunde DNB. Og så er vi naturligvis kjempestolte av vårt bidrag inn i denne lanseringen. Vi lever etter en kreativ og innsiktsdrevet tilnærming til problemstillinger, og Vipps der kan man se at det gir fantastiske resultater for våre kunder. Nå gleder vi oss til fortsettelsen!"

Teamet hos Vizeum som har jobbet med VIPPS er Per Christian Werenskiold, Terje Isachsen, Mari Myhrbraathen, Christel Dahl, Anne Britt Flaaten, Karoline Næss og Philip Lura. I tilegg har det vært bidragsyttere andre deler av Denstu Aegis Network.

Om Vizeum

Vizeum er et resultatorientert medie- og marketingbyrå, med en analytisk og kreativ tilnærming til problemløsning.Vizeum tilbyr mer enn et tradisjonelt mediebyrå og vårt tjenestespekter utvikles kontinuerlig innenfor medierådgivning og strategi, markedsinnsikt, digital forretningsutvikling og prestasjonsbasert medieoptimalisering. Vizeum har hatt en solid utviklig og er et av Norges støste mediebyråer med mer enn enn milliard i omsetning.

Dentsu Aegis Network er et av verdens ledende markeds- og kommunikasjonskonsern som i Norge består av byråene Carat, Vizeum, Isobar, iProspect, ps LIVE og Amnet. Konsernet er en del av et globalt nettverk med over 27000 ansatte i 123 land. I Norge teller konsernet ca 200 ansatte og har hovedkontor i Oslo. Dentsu Aegis har som ambisjon å være den foretrukne leverandøren for kunder som har behov for ekspertise innen merkevare, media og digitale kommunikasjonstjenester.

Kommentarer (0)