Dermalogica® introduserer Daily Superfoliant, ditt første forsvar mot forurensning!

Pressemelding   •   feb 01, 2017 09:58 CET

Daily Superfoliant

Visste du at forurensning fremskynder hudens aldring?

Jo mer forurensning det er i miljøet rundt deg, desto større er risikoen for huden din! Og dette gjelder ikke bare i byene, hvor man har høyere grad av eksos fra biler og industriell forbrenning – støv fra byggearbeid, gårdsdrift og vedfyring påvirker også huden. Svevestøv og mikroskopiske forurensningspartikler trekker inn i huden og akselererer utviklingen av pigmentflekker, fine linjer og rynker.

Daily Superfoliant er et høy-aktivt, eksfolierende pulver som beskytter huden mot forurensing. Aktivert kull fjerner giftstoffer som befinner seg dypt i porene, mens rød alge og vitamin B3 gir antioksidant beskyttelse og bekjemper aldringstegn. Den eksfolierer hudoverflaten og gir ultraglatt og myk hud, samtidig som den stimulerer cellefornying.

Fakta om hud og forurensning:

• For hver forurensningspartikkel du kan se med det blotte øye, er det 1 million usynlige partikler som kan trekke inn i porene dine.
  • Bakkenær ozon («smog»), reduserer hudens naturlige vitamininnhold etter kun få timers eksponering.
  • Luftforurensning fra trafikk og aske kan øke pigmentflekker i ansiktet med 20%.
  • Røykere er nesten 5 ganger mer disponert for rynker enn ikke-røykere.

Daily Superfoliant er din nye superhelt!

Studier viser sammenheng mellom forurensning og tegn på hudaldring, pigmenteringsflekker, fine linjer, svekket hudbarriere og økt sensitivitet. Dr. Diana Howard, VP of Research & Development i Dermalogica forklarer, “Når fine partikler fra luften lander på  huden, penetrerer de ned i huden via porene der de danner frie radikaler og trigger inflammasjon. De frie radikalene ødelegger hudens naturlige beskyttende barriere og fører til økt vanntap og sensitivitet. Som følge av dette ser vi tegn på  hudaldring som pigmentering og svekket hudstruktur.»

Daily Superfoliant inneholder ingredienser som renser dypt, samtidig som de hindrer forurensning fra å feste seg på huden. Dette bidrar til å bevare hudens struktur, samtidig som eksfolieringen gir en supermyk og glatt hud.

Pulveret aktiveres i kontakt med vann ved at det frigjøres en trio av kraftige enzymer, overflatebehandlende hydroksi-syrer og en banebrytende anti-forurensnings teknologi:

• Aktivert Binchotan trekull fra Ubame Eik (også kalt “hvitt kull”) absorberer forurensende stoffer.
  • Mikropartikler eksfolierer huden, fjerner svevestøv, overflødig talg og andre urenheter.
  • Riskli-ekstrakt virker både som en kjemisk og fysisk eksfoliant med sitt innhold av fytinsyre.
  • Enzymer fra papain, lipase og subtilisin løser opp proteiner i huden, renser dypt og øker eksfolieringseffekten.
  • Eplesyre & Melkesyre eksfolierer og gjør huden ultraglatt og myk.
  • Rødalge og Tarafrukt-ekstrakt ivaretar hudens naturlige barrierefunksjon og hindrer forurensning fra å feste seg til huden.
  • Niacinamid motvirker irritasjon, gir antioksidant beskyttelse og motvirker tegn på  hudaldring.

Etter rens, ta en halv teskje Daily Superfoliant i fuktede hender og lag et kremet skum ved å gni hendene sammen. Påfør ansiktet i sirkelbevegelser, unngå øyeområdet. Massér forsiktig og rens godt med lunkent vann.

Basert på samme innovative pulver som bestselgeren Daily Microfoliant, er Daily Superfoliant mild nok for daglig bruk, men likevel effektiv nok til å gi umiddelbare resultater. Har du sensitiv hud kan du bruke Daily Superfoliant annenhver dag i en tilvenningsperiode.

Lurer du på hvor utsatt DIN hud er? Besøk skinpollution.com for å se hvordan forurensningen er der hvor du er!

Daily Superfoliant (57g) Anbefalt utsalgspris: 795,-

Selges hos dermalogica.no, hudpleieklinikker som fører Dermalogica, blush.no og utvalgte VitusApotek fra februar 2017.

For prøver, informasjon eller bilder, kontakt (presse@skintific.no)

Del gjerne i sosiale medier! @dermalogica_norway #dailysuperfoliant

Dermalogica® revolusjonerte hudpleieindustrien da de inntok markedet i 1986 med innovative produkter uten irriterende ingredienser som SD alkohol, lanolin, mineralolje og kunstig farge og duft. Jane Wurwand utviklet produktene for å bedre støtte oppunder den avanserte læreplanen hun utviklet noen få år tidligere for The International Dermal Institute, som hun også grunnla. Wurwand har ledet firmaets vekst fra en idè til verdens mest etterspurte profesjonelle hudpleiemerke.

I dag selges Dermalogica® i over 80 land. I Norge er produktene tilgjengelig hos godkjente hudpleieklinikker og på dermalogica.no. I tillegg finner du Dermalogica hos Blush.no og i utvalgte Vitusapotek. Se dermalogica.no/forhandleroversikt for utfyllende liste.

Dermalogica® utvikles og produseres i USA, med hovedkvarter i Carson utenfor Los Angeles.

For å  lære mer om Dermalogica®, besøk oss på  www.dermalogica.no